La Salonul Auto de la Munchen și-a făcut apariția și Cupra Raval, cești mai mic model Cupra, dar care are deja anunțată o versiune hot.
Îl vedem aici în ținută de camuflaj, așa cum a fost arătat la evenimentul de prezentare a noutăților grupului Volkswagen, care a avut loc cu o seară înainte de deschiderea Salonului Auto de la Munchen, dar Cupra Raval este gata pentru producția de serie și va ajunge pe piață anul viitor. Evident, este bazat pe platformă Volkswagen (MEB+) – de fapt, este corespondentul viitorului Volkswagen ID. Polo – dar, așa cum știm de la ID. 3 și Cupra Born, modelul spaniol va avea un design diferit și mai mult accent pe sportivitate, atât vizuală, cât și la nivel tehnic.
Modelul de clasă mică al spaniolilor, care poartă numele unui celebru cartier al Barcelonei, are puțin peste 4 metri lungime și va avea doar tracțiune față, fiind construit pe platforma MEB+. Deși este un corespondent al lui VW ID.2, Raval este anunțat cu o altfel de dinamică, tipică Cupra. Astfel, șasiul va fi cu 15 mm mai jos, direcția cu asistare progresivă, iar sistemul ESC va avea program Sport de lucru.
Raval este anunțat cu două tipuri de baterii (dar nu știm ce capacități vor avea acestea) și mai multe nivele de putere. Cupra precizează că cel de top asigură 166 kW (225 CP) va fi disponibil pe Raval VZ și va include scaune tip scoică, suspensie DCC Sport, posibilitatea decuplării sistemului ESC, jante de 19 inchi, care pot acomoda pneuri cu lățimea de 235 mm, dar mai ales diferențial electronic cu alunecare limitată.
Cum spuneam, Cupra Raval va debuta anul viitor, când marca spaniolă sărbătorește opt ani de la înființare. Raval este al optulea model din gamă, iar Cupra apreciază că va ajunge în următoarele luni la 1.000.000 de modele livrate în cei opt ani de prezență pe piață.