Denis le Vot, CEO-ul Dacia, a confirmat la Bruxelles, unde are loc decernarea premiilor Car of the Year, modelul Dacia Duster 4×4 hybrid, cu motor electric pe puntea spate.
Dacia Duster se află printre cele 7 finaliste care își dispută titlul Car of The Year 2025. Prezent la Salonul Auto de la Bruxelles, unde are loc decernarea premiilor, Denis le Vot, CEO-ul Dacia a afirmat într-o conferință de presă că Dacia Duster va primi o nouă versiune de motorizare la finalul acestui an.
Este vorba despre un nou sistem hibrid, care presupune lucrul unui motor termic cu unul electric. Doar că motorul electric va fi montat pe puntea spate, pe care o va și antrena, astfel că Duster va avea atât sistem hibrid de propulsie, cât și tracțiune integrală. Deocamdată nu se știe ce motor termic se va prezenta acest nou sistem hibrid, nici puterea totală a ansamblului. Oficialul francez a confirmat însă că sistemul 4×4 hibrid va avea și o versiune cu motor alimentat cu GPL.
Clar este însă că această versiune Dacia Duster 4×4 hybrid va fi primul Duster cu tracțiune integrală și cutie de viteze automată. Acest lucru nu s-a întâmplat niciodată pe parcursul nici uneia dintre cele trei generații. De asemenea, Dacia Duster are deja sistemul hibrid de 140 CP, prezent și pe Jogger, aflat și în echiparea altor modele Renault, dar Dacia Duster HEV 140 are tracțiune față. În același timp este și singura versiunea disponibilă acum cu cutie de viteze automată.
Platforma CMF-B nu permitea combinarea cutiei automate DCT cu tracțiune integrală. Prin electrificarea punții spate care este antrenată de un motor electric dar nu are legătură mecanică cu puntea față, Dacia reusește să ofere ceea ce își doresc mulți clienți din Europa de Vest mai ales: cutie automată combinată cu tracțiune integrală.
Deși Le Vot nu a spus decât că noul sistem de propulsie hibrid 4×4 va avea și o versiune cu motor cu GPL, noi credem că este vorba de motorul ECO-G 100 iar în ceea ce privește motorul convențional, probabil va fi TCe130, fiecare cuplat cu un moor electric la puntea spate. Astfel de sisteme există la Toyota C-HR, Yaris Cross sau RAV4.
Puțini știu că la prima generație Duster a existat un prototip experimental realizat de Universitatea Politehnică din Pitești, care avea exact același sistem hibrid 4×4: motor aspirat de 1,6 litri la puntea față combinat cu un motor electric la puntea spate.
Nu în ultimul rând, Denis le Vot a spus că Duster va avea o versiunea electrică, dar abia pe viitoarea generație (care va debuta, probabil, peste vreo 6 ani). Însă, până atunci, va fi deja în vânzare de câțiva ani modelul Dacia Sandero electric, care va debuta în 2027.
Referitor la noua Dacia Duster 4×4 hybrid, aceasta ar fi primul model din cadrul grupului Renault care ar primi acest sistem 4×4 hibrid, dar este foarte probabil ca acesta să fie montat și pe alte modele construite pe platforma CMF-B. Este aproape sigur faptul că acesta se va regăsi și pe modelul Bigster și ar putea fi implementat modelelor Renault Captur sau Nissan Qashqai.