Juriul Car of the Year a stabilit cele 7 modele finaliste ale competiției care își va anunța câștigătorul anul viitor. Printre finaliste există și un model românesc.
Inițial, Car of the Year a stabilit cele 42 de modele eligibile pentru titlul de anul viitor, iar acum, juriul format din 60 de jurnaliști din 23 de țări – printre care și România – a decis cele 7 modele finaliste.
Cele 42 de modele dintre care s-au ales finalistele sunt: Alfa Romeo Junior, Audi A5, Audi A6 e-tron, Audi Q6 e-tron, BMW Seria 1, BMW X2/iX2, BMW X3, Citroen C3/e-C3, BYD Seal U, Citroen C3 Aircross, Cupra Tavascan, Cupra Terramar, Dacia Duster, Fiat Grande Panda, Ford Capri, Ford Explorer, Ford Tourneo Courier, Hyundai Inster, Hyundai Santa Fe, KGM Torres, Kia EV3, Lancia Ypsilon, Lexus LBX, Lotus Emeya, Maserati GranTurismo, Maserati Grecale, Mazda CX-80, MG3, MG Cyberster, Mini Aceman, Mini Cooper SE, Mini Countryman, Nio EL8, Opel Frontera, Opel Grandland, Polestar 3, Polestar 4, Porsche Macan, Renault 5, Renault Rafale, Renault Symbioz, Skoda Kodiaq, Skoda Superb, Smart #3, Suzuki Swift, Toyota Land Cruiser, VW Passat, VW Tiguan.
Dintre acestea, 7 intră în finală și una va fi câștigătoarea titlului aferente anului 2025. Iată finalistele:
Renault 5/Alpine A290
După aproape 20 de ani, România are din nou un membru în jurul “Car of The Year” în persoana lui Florin Micu, editor general al revistelor Auto Expert, Auto Motor și Sport și Flote Auto.
Florin Micu activează în presa auto din 1993, când și-a început activitatea la revista Auto Test. În iulie 2000 a înființat revista Auto Expert, singura revistă auto autohtonă care a supraviețuit după crizele din 2008 și pandemia de Covid din 2020. Astăzi, Auto Expert are un parteneriat din 2015 cu cunoscuta revistă italiană Quattroruote.
Auto Expert face parte din grupul Auto Expert Media, care mai include revistele Auto Motor și Sport, licență a celei mai mari reviste auto din Europa, Auto Motor und Sport, Flote Auto, Cargo, MotorXpert și Yacht Expert.
Auto Motor și Sport este cea mai veche revistă auto românească, apărând neîntrerupt pe piață din iunie 1994, împlinind 30 de ani în această vară.
Înființată în 1964, competiția “Car Of The Year” este cea mai veche, prestigioasă și reprezentativă competiție de acest gen din Europa. Prin intrarea lui Florin Micu, juriul “Car of The Year” numără 60 jurnaliști din 23 țări: câte șase in Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie, trei din Austria, Olanda, Suedia, Elveția, doi din Belgia, Ungaria, Polonia, Portugalia și câte unul din Cehia, Danemarca, Finlanda, Grecia, Irlanda, Luxemburg, Norvegia, Slovenia, Turcia și România.