Hyundai a prezentat la salonul Internațional de Mobilitate de la Busan noul suv de clasă mini Hyundai Instaer care are putere și autonomie mai mari decât Dacia Spring.
Hyundai atacă frontal Dacia Spring cu SUV-ul de clasă mini Hyundai Inster. Cu o lungime de 3.825 mm, o lățime de 1.610 mm , o înăltime de 1.575.un și ampatament de 2.580 mm , Hyundai Inster este cu 124 mm mai lung, cu 27 mm mai lat și cu 56 mm mai înalt, în timp ce ampatamentul este cu 157 mm mai mare. Mini SUV-ul Hyundai este inspirat după modelul Casper lansat în 2021 cu motoare pe benzină pentru piața din Coreea de Sud.
Interior spațios
Ampatamentul cu 157 mm mai mare decât la Spring promite un spațiu interior mai generos, iar modularitatea este mai bună, toate scaunele putând fi rabatate inclusiv cel al șoferului. Prin rabatarea tuturor scaunelor se creează o suprafață de dormit cu o lungime de 2,2 metri.
Bancheta spate este fracționabilă 50-50% și se oferă opțional volan și scaune față încălzite. Prin rabatarea banchetei volumul portbagajului crește de la 238 la 1059 litri.
Planșa de bord se remarcă prin cele două displayuri de 10,25 inchi pentru instrumentele digitale de bord și sistemul multimedia, iar Inster dispune de navigație și de încărcare wireless pentru telefon. Atât la interior, cât și la exterior sunt utilizate materiale sustenabile (anvelope și plastic reciclate; stofă din bio-polipropilenă, extrasă din trestie de zahăr).
Hyundai Inster rulează pe jante de 15 inchi din oțel sau aliaj ușor, opțional fiind disponibile jante de aliaj de 17 inchi, faruri cu LED sau plafon în două culori.
Două baterii și două motoare
În versiunea standard, Hyundai Inster are o baterie de 42 kWh, care alimentează un motor de 97 CP și îi conferă o autonomie WLTP de 300 km.
A doua versiune vine cu o baterie de 49 kWh care furnizează energie unui motor de 115 CP oferind o autonomie WLTP de 355 km. Ambele motoare au un cuplu maxim de 147 Nm.
Versiunea de bază accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,7 secunde, iar viteza maximă este de 140 km/h. Modelul de top prinde 150 km/h și ajunge la 100 km/h în 11 secunde.
Hyundai Inster se poate încărca la stații AC cu până la 11 kW sau la stații DC cu până la 120 kW și este echipat standard cu pompă de căldură. Ca și modelele Ioniq 5 și 6, are funcție V2L de încărcare bidirecțională care permite încărcarea unei biciclete electrice, scuter electric sau echipament de camping.
Atât viteza de încărcare cât și puterea și autonomia sunt net superioare celor oferite de Dacia Spring care dispune de 45 sau 65 CP și o baterie de 26,4 kWh care îi conferă o autonomie WLTP de 225-230 km.
Hyundai Inster debutează în această vară în Coreea de Sud și apoi va fi disponibil în Europa, Orientul Mijlociu și Asia Pacific. Ulterior se va oferi și o versiune Inster Cross.
În Europa va debuta în ianuarie 2025 dar se pare că va fi mai scump decât Spring. Colegii de la auto motor und sport vorbesc de un preț de pornire de 25.000 euro. Însă fiind produs în Coreea de sud, nu are taxele pe care UE plănuiește să le introducă pentru mașinile importate din China, cum este și cazul lui Dacia Spring.
.