A șaptea generație BMW M5 este primul model M clasic care trece la sistem de propulsie PHEV, pe care îl preia de la SUV-ul BMW XM. Cu 727 CP, noul BMW M5 este cel mai puternic M5 din toate timpurile.
De-a lungul a șapte generații, BMW M5 a avut numeroase tipuri de motoare: șase cilindri în linie (E28 și E34), V8 (E39), V10 (E60/61, care a fost primul și în versiune touring) și apoi din nou V8 (F10, F90), ultimul fiind și cel mai mai puternic cu 625 CP.
Noul BMW M5 combină cunoscutul motor V8 bi-turbo de 4,4 litri și 585 CP/750 Nm care se turează până la 7200 rpm cu un motor electric de 197 CP/280 Nm (cuplul efectiv la arborele de transmisie este de 450 Nm, datorită unei pre-demultiplicări a transmisiei), plasat între motorul termic și cutia automată Steptronic cu 8 trepte, rezultând un total de 727 CP și 1000 Nm. (BMW XM are 653 CP/800 Nm sau 748 CP/1000 Nm Red Label).
Imensul cuplu de 1000 Nm propulsează mașina grea de 2510 kg de la 0 la 100 km/h în numai 3,5 secunde, repriza în treapta a patra de la 80 la 120 km/h durează numai 2,2 secunde, iar viteza maximă este de 250 km/h sau 305 km/h cu pachetul M Driver.
De ce este atât de greu noul BMW M5? Deoarece are o baterie în podea cu o capacitate brută/netă de 22,1/18,6 kWh, care îi conferă o autonomie electrică de 67-69 km, iar motorul electric permite o deplasare fără emisii cu viteza maximă de 140 km/h. bateria se încarcă la stații AC cu până la 7,4 kW.
BMW a adaptat distribuția maselor a noului sistem de propulsie M Hybrid, astfel că a păstrat un raport ideal 50-50% față/spate.
Direcție și tracțiune integrală
BMW M5 vine cu direcție integrală, tracțiune integrală și suspensie adaptivă M. Direcția integrală permite ca roțile spate să se orienteze în același sens sau în sens invers cu cele din spate cu un unghi de până la 1,5 grade.
Șoferul poate alege între tracțiune spate (2WD Mode) sau integrală, care are o distribuție preponderent spre spate a cuplului în modul 4WD Sport (se activează în M Dynamic Mode sau dezactivând DSC).
Diferențialul blocabil Active M la puntea spate, frânele M Compound și jantele de 20 inchi pe față și 21 inchi pe spate sunt standard în timp ce frânele cu discuri ceramice sunt opționale.
Cinci moduri de condus
La pornirea motorului, mașina comută automat în modul Hybrid, care pune la dispoziție puterea ambelor motoare. În modul Electric, BMW M5 se deplasează doar cu motorul electric dacă nu apasă kick-down-ul, iar în eControl bateria se menține la același nivel sau se încarcă de la energia recuperată la frânare. Dacă se comandă pachetul M Driver Proffessional, apar în plus modurile Dynamic și Dynamic Plus.
Cutia automată cu 8 trepte și padele în spatele volanului are funcție Drivelogic ca și la alte modele M care permite reglajul timpilor de schimbare a treptelor. Dispune de asemenea de funcție Launch Control care funcționează cu toate modurile mai puțin modul 2WD.
Unic în acest segment este o funcție Boost care permite accelerări fulminante între 30 și 150 km/h.
BMW M5 este a treia generație M5 care va avea și o versiune Touring.
Noua generație se va prezenta la Festivalul vitezei de la Goodwood, Anglia, în iulie 2024 când va începe și producția la uzina BMW din Dingolfing. lansarea pe piață va avea loc în noiembrie 2024. Prețurile noului BMW M5 în România încep de la 111 750 Euro fără TVA (132 983 Euro cu TVA).