Home Teste Test MG3 Hybrid: Reușită absolută

Test MG3 Hybrid: Reușită absolută

de Răzvan Măgureanu
test MG3 Hybrid 2024

A treia generație MG3, dacă luăm în calcul și prima generație, care a fost un Rover Streetwise rebranduit, vine cu un sistem full hybrid, primul de acest gen al mărcii MG. În test MG3 Hybrid cu 195 CP.

În clasa mică, sistemul full hybrid pare soluția ideală. Un mild hybrid nu oferă o economie reală de combustibil, iar un plug-in hybrid ar fi prea scump. Dar, deși soluția full hybrid aduce o economie importantă de combustibil, mai ales la condusul în oraș, prea puțini constructori au aderat la această idee. Toyota a fost pioniera în acest segment, cu Yaris, urmată de Renault, cu Clio, fiecare cu sisteme hibride complet diferite conceptual. Și acum, concurența se încinge cu apariția lui MG3 Hybrid, care vine, de asemenea, cu un sistem hibrid de concepție proprie.

MG3 Hybrid combină un propulsor termic aspirat, care funcționează după ciclul Atkinson, cu un motor electric puternic și un generator separat, transmisia realizându-se prin intermediul unei cutii automate cu trei trepte.

test MG3 Hybrid 2024

Rapid și economic în același timp

MG3 Hybrid pornește întotdeauna în mod electric și se deplasează electric atât timp cât capacitatea bateriei nu coboară sub 30% și nu se bruschează pedala de accelerație. Când bateria coboară sub 30% intră în funcțiune motorul termic, dar acesta nu propulsează întotdeauna mașina.

În regimurile de sarcini parțiale, motorul termic nu antrenează mecanic roțile, ci funcționează doar prin intermediul generatorului, care, la rândul lui, acționează motorul electric, consumând mai puțin, și de aceea proporția de timp în care MG3 Hybrid se deplasează electric este foarte mare, chiar și de peste 70% în oraș. Sau e posibil ca motorul termic să funcționeze prin intermediul generatorului, dar să și încarce și bateria în regimurile de sarcini parțiale.

test MG3 Hybrid 2024

Când este nevoie de mai multă putere, motorul termic acționează direct roțile, dar și poate încărca bateria, iar în cazul cel mai defavorabil pentru economia de combustibil, motorul termic și cel electric funcționează împreună. Șoferul nu are însă nicio implicare în managementul sistemului hibrid, acesta putând doar alege unul dintre modurile de condus Eco, Normal și Sport sau gradul de recuperare a energiei de la Scăzut la Moderat și Ridicat.

Spre deosebire de rivalii săi, MG3 Hybrid are cea mai mare capacitate (brută) a bateriei, de 1,83 kWh (Toyota 0,76, Renault 1,2), dar nu doar din acest motiv se deplasează cel mai mult electric, pe distanțe de 2–3 km. În plus, motorul termic, care funcționează în ciclul Atkinson, este extrem de economic, și pe pictograma de pe instrumentele digitale de bord care arată fluxul de energie și câți kilowați din puterea motorului sunt utilizați se observă că, la 90 km/h, MG3 Hybrid se deplasează folosind maximum 15 kW din putere.

Datele oficiale arată un consum WLTP de 4,4 l/100 km, cu 0,2 mai mare decât al rivalilor, în condițiile în care puterea lui MG3 Hybrid este cu 36, respectiv 50% mai mare decât a lui Clio, respectiv Yaris. Iar realitatea confirmă valorile oficiale, pe traseul nostru de test MG3 Hybrid înregistrând 4,8 l/100 km, față de 4,5 la Clio și 4,4 la Yaris.

Când am văzut fișa tehnică, ne-am pus întrebarea dacă trei trepte sunt suficiente. Bineînțeles că sunt, datorită cuplului foarte mare al motorului electric. Nu se simte niciun moment senzația că ai mai avea nevoie de încă două-trei trepte de viteză intermediare, deoarece motorul electric are un cuplu impresionant pentru acest segment, de 250 Nm, disponibil practic de la zero. Treptele nu se pot schimba manual, ci doar automat, iar schimbătorul de viteze rotativ servește doar la comutarea din N, în R și D, în vreme ce poziția P se activează prin apăsare.

test MG3 Hybrid 2024

Pe hârtie, MG3 Hybrid are 195 CP în total, cu 65, respectiv 52 mai mulți decât Yaris, respectiv Clio Hybrid Diferența de putere nu se simte în regimurile inferioare de turații, iar prin oraș, toate trei par la fel de puternice. Când însă motorul lui MG3 trece de 3500 rpm, acesta se transformă într-un mic GTI.

Puterea se dezvoltă liniar și la turații mai înalte, iar surplusul de putere față de al rivalilor este evident. La accelerații, MG3 Hybrid îi surclasează clar, cu numai 8 secunde necesare de la 0 la 100 km/h (Clio 9,3 s, Yaris 9,2).

Sistemul de propulsie al lui MG3 Hybrid impresionează nu doar prin dinamică, ci și prin rafinament. Nu simți niciodată trecerea dintr-o treaptă în alta, managementul sistemului hibrid nu presupune ca motorul să se tureze uneori de la sine pentru a încărca bateria precum la Clio Hybrid, iar când accelerezi nu se simte efectul de bandă elastică de la Yaris, cauzat de cutia CVT.

Cu bateria de 12 V amplasată în portbagaj și o bună distribuție a maselor, MG3 Hybrid se conduce plăcut, însă la limită subvirează destul de mult, oarecum normal pentru o mașină de clasă mică. Impresionează în schimb confortul suspensiei, cel mai bun întâlnit până acum la un model MG. Trenul de rulare este destul de ferm, dar extrem de permisiv, și șinele de tramvai și denivelările scurte și ascuțite nu mai sunt o corvoadă pentru pasageri, dar, în același timp, ruliul în viraje e destul de mic.

Bine echipat, dar nu foarte practic

Pe podeaua portbagajului există o mochetă de calitate, cu cusături albe în formă de romb, care pare preluată dintr-un catalog de accesorii Bentley, dar, nici chiar la versiunea de top, Exclusive, nu există banchetă fracționabilă și nici nu se poate comanda extra. De ce oare? Iar prin rabatarea spătarului banchetei se creează un prag nepractic, deoarece nu există podea mobilă în portbagaj.

Păcat, fiindcă în spate este mult loc, și bancheta are un șezut mare, doar spătarul fiind puțin prea plat, dar decent pentru pretențiile acestui segment. Șoferul și pasagerul din față stau confortabil pe scaunele mari, cu susținere laterală bună, încălzite și îmbrăcate în tapițerie de stofă și piele artificială la echiparea de top, Exclusive.

Planșa de bord grupează un display de 7 inchi pentru instrumentele digitale de bord și unul de 10,25 pentru sistemul multimedia, care vine standard cu navigație la toate versiunile. Indicațiile de pe instrumentele digitale de bord se schimbă intuitiv, cu ajutorul butonului stil joystick de pe brațul drept al volanului, dar pictograma cu fluxul de energie ar fi meritat mutată pe sistemul multimedia, pentru că este prea mică pe displayul de 7 inchi.

test MG3 Hybrid 2024

Există butoane fizice pentru dezaburire și accesul direct la climă, dar pentru modificarea temperaturii și ventilației trebuie să intri în meniul multimedia, și comanda volumului audio este nepractică, de la două butoane fizice, unul cu + și altul cu -. MG a încercat să îmbunătățească ergonomia cu cele două butoane de pe volan cărora li se pot atribui două funcții, de exemplu pornire/oprire cameră la 360 de grade și reglajul gradului de recuperare. Dar le pot fi atribuite și alte funcții, la alegere.

Apropo de camera la 360 de grade, aceasta oferă imagini excelente, și nu sunt imagini compuse din secvențe stânga, dreapta, față, spate, ci imagini continui obținute prin glisarea cu degetul pe display.

Interiorul cu plastice tari, în culori sobre, dar corect asamblate și cu finisări bune este decent, dar nu are eleganța celor de la esprit Alpine de la Clio. Însă e cu 2300 de euro mai ieftin decât acesta, și chiar cu 3200 de fapt, deoarece la esprit Alpine scaunele încălzite și camera la 360 de grade costă extra.

Verdict

Noul MG3 Hybrid impresionează prin sistemul hibrid rafinat, dinamic și economic, fiind o reușită absolută. Remarcăm și confortul suspensiei, cel mai bun de până acum la un model MG, interiorul spațios și bine echipat la nivelul de top, Exclusive, și prețul decent raportat la al rivalilor.

 

DATE TEHNICE 
Caroserie
Hatchback cu 5 locuri. L × l × h: 4113 × 1797 × 1502 mm. Ampatament: 2570 mm. Portbagaj: 241–nc. l. Masă proprie: 1298 kg. Rezervor: 36 l
Tren de rulare
Suspensie față MacPherson, spate cu braț tras. Frâne cu discuri ventilate față, discuri spate. Direcție electrică. Pneuri: 195/55 R16
Transmisie
Tracțiune față, cutie automată cu 3 trepte
Propulsie
Motor termic benzină, L4 aspirat, 1498 cm3, putere maximă 75 kW (102 CP)/ 6000 rpm, cuplu maxim 128 Nm/4500 rpm. Motor electric cu funcție de propulsor/generator, putere maximă 100 kW (136 CP), cuplu maxim 250 Nm. Generator. Capacitate baterie, netă/brută: 0,92/1,83 kWh
Performanțe
0–100 km/h 8 s
Viteză maximă 170 km/h
Consum mediu 4,4 l/100 km
Preț de bază
MG3 Hybrid Exclusive 22.500 euro

test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024test MG3 Hybrid 2024

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.