Toyota a prezentat astăzi noua generație Toyota Prius, care marchează adoptarea unui stil mai dinamic, dar și a unor performanțe mult mai bune.
Toyota Prius, lansată în 1997, este considerată părintele modelelor hibride de mare serie, iar popularitatea sa a atins, în anumite momente, cote uriașe. Astfel au reușit japonezii să vândă, până acum, peste 5 milioane de exemplare, ceea ce se traduce, spun ei, prin reducerea cu 82 milioane de tone de CO2 a emisiilor.
Acum, la 25 de ani distanță, constructorul japonez a prezentat a cincea generație Prius, la pachet cu un serios upgrade tehnic. Dar și stilul este altul, mai sportiv, cu o parte frontală inspirată de cea a modelului bZ4X, mânerele portierelor spate integrate în montant și spate puternic plonjat, cu stopurile alungite plasate sus, aproape de baza lunetei. Adăugați la asta faptul că este puțin mai scurtă decât generația anterioară, dar mai lată și mai joasă, cu jante de 19 inchi și observați că arată mai dinamic ca oricând. Este o cerere mai veche a clienților, ca mașină să aibă mai mult stil, pe lângă eficiența sistemului de propulsie.
Interiorul, mai spațios, spune Toyota, se prezintă cu o planșă de bord mult mai modernă: tablou de bord digital, stil floating și un display central mai mare, tot floating, dar sub acesta rămân o serie de comenzi cu butoane clasice. Mai remarcăm volanul cu diametru mai mic, dar și schimbătorul clasic, în vreme ce majoritatea constructorilor trec la comenzi cu mici butoane pentru transmisie.
Dacă tot arată mai sportiv, noua Toyota Prius susține acest aspect și la nivel tehnic. A doua generație a platformei TNGA a primit un sistem plug-in hybrid format dintr-un motor termic mai mare, de 2 litri, ajutat de un motor electric mai puternic, de 163 CP. Totalul sistemului este de 223 CP, iar accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 6,7 secunde. Bateria, plasată sub scaunele din spate, pentru a nu afecta volumul portbagajului, are 13,6 kWh și ar putea asigura autonomie electrică de peste 80 km. Prius PHEV este singura versiune care va fi comercializată în Europa, de la începutul anului viitor.
Pentru alte piețe, noul Prius va avea și clasicul HEV (hibrid), în două versiuni, cu un nou motor de 2 litri (193 CP) și cu motorul de 1,8 litri, ca și până acum.
Evident, toată tehnologia Toyota în materie de siguranță este prezentă la bord. Pe lângă asta, noul Prius oferă și cameră de bord integrată, pentru a putea filma traficul fără a fi nevoie de camere externe și cabluri, iar versiunea PHEV oferă posibilitatea de a alimenta alți consumatori cu energia stocată în baterie. În plus, luminile ambientale de la interior au și rol de atenționare în anumite situații.
Deocamdată, Toyota nu a dezvăluit chiar toate caracteristicile noului Prius, dar urmează să o facă la începutul lunii decembrie, special pentru versiunea PHEV care va fi comercializată în Europa.