Home Știri Oficial: Porsche 911 Dakar – Sport și off-road

Oficial: Porsche 911 Dakar – Sport și off-road

de Dan Damian
Porsche 911 Dakar

Porsche știe să facă și mașinii capabile să suporte trasee dure, de raliuri. Și nu vorbim despre Cayenne acum, ci despre noul Porsche 911 Dakar.

Poate părea o surpriză, dar nu este. Porsche are legături strânse cu competițiile de rally-raid și a demonstrat că știe să producă mașini capabile să câștige. A făcut-o în 1984 cu Porsche 911 (953), iar doi ani mai târziu cu Porsche 959 în celebrul Paris-Dakar. Acum a venit momentul să celebreze victoria de acum aproape 40 de ani cu un nou model din gama 911. Se numește, simplu, Porsche 911 Dakar și promite distracție pe orice tip de teren care-i permite, totuși, să meargă tare.

Porsche 911 Dakar

Porsche 911 Dakar este propulsat de motorul de 3 litri, biturbo, care produce 480 CP și 570 Nm. Valori apreciabile, ce permit accelerația 0 – 100 km/h în 3,4 secunde și viteză maximă de 240 km/h. Mașina ar putea mai mult, dar viteza maximă este limitată la această valoare din cauza pneurilor speciale Pirelli Scorpion All Terrain Plus (245/45 ZR 19 pe față și 295/40 ZR 20 pe puntea spate). Opțional, se pot comanda seturi de pneuri Pirelli P Zero de vară și de iarnă. Și dacă tot trebuie să se descurce foarte bine în regim de rally-raid, Porsche a prevăzut o gardă la sol cu 50 mm mai mare decât cea a unui 911 Carrera, care poate fi mărită cu încă 30 mm datorită unui sistem special care ridică mașina pe ambele punți. Acesta permite garda la sol maximă la viteze de până la 170 km/h. Peste, coboară la valoarea normală.

Porsche 911 Dakar

Standard, cutia de viteze este cea PDK, cu 8 trepte, iar sistemul de tracțiune integrală este, evident, tot standard.

Există și un mod de rulare Rallye, dar și unul Off-Road, când garda la sol este setată implicit la cea mai mare valoare.Ambele moduri au integrată funcția Rallye Launch Control, care permite accelerarea pe suprafețe neasfaltate, permițând patinarea roților în proporție de cam 20 de procente.

Interiorul vine cu scaune tip scoică în față, ia scaunele din spate au fost eliminate, pentru a păstra masa proprie la doar 1.605 kg, cu 10 kg mai mult decât un 911 Carrera 4 GTS cu cutie PDK. De asemenea, materiale și cusături speciale sunt specifice acestui model. Pe de altă parte, pachetul (opțional) Rallye Sport vine cu centuri cu prindere în șase puncte, stingător și roll-cage.

Și dacă tot a fost conceput ca un model de aventură (în viteză), Porsche 911 Dakar poate fi comandat și cu un suport pe plafon care poate susține 42 de kilograme (canistre de benzină și apă, lopată sau plăci de tracțiune cu care să poți ieși din teren greu: nisip sau noroi). De asemenea, suportul de pe plafon poate acomoda un cort.

Porsche 911 Dakar

Partea de lifestyle este susținută de un ceas cronograf, Porsche Design Chronograph 1 ‒ 911 Dakar sau Chronograph 1 ‒ 911 Dakar Rallye Design Edition, a cărui carcasă este realizată din titan, rezistent la zgârieturi și șocuri.

Nu în ultimul rând, clienții pot comanda și pachetul Rallye Design Package de la Porsche Exclusive Manufaktur, care presupune combinația de alb/albastru metalic, iar pe laterale clienții pot alege reliefarea unui număr cuprins între 0 și 999, amintire a inscripționării modelului care a câștigat raliul Paris-Dakar în 1984.

Porsche 911 Dakar va fi produs în doar 2.500 de exemplare.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?