Volkswagen investighează în prezent dacă modelul de clasă mică VW Polo mai este viabil din punct de vedere economic, având în vedere viitorul standard de emisii Euro 7.
La începutul lunii noiembrie 2022, Comisia Europeană a prezentat noul standard de emisii Euro 7, care urmează să se aplice de la 1 iulie 2025. Oficialii europeni au declarat că normele Euro 7 vor scumpi mașinile cu numai 90-150 euro. Noi am spus încă de atunci că această creștere minimă anunțată este o minciună gogonată mai mare decât sediul UE de la Bruxelles.
Polo ar putea deveni mai scump cu 5.000 euro
Șeful lui VW, Thomas Schafer, declară că prețurile vor crește mult mai mult și că mașinile de clasă mini și mică vor fi cele mai afectate, creșterea de preț în cazul lor urmând să ajungă la 5.000 euro!!! Iar acest lucru va avea impact major asupra lui VW Polo, deoarece modelul de clasă mini VW Up nu se mai produce cu propulsie convențională. Prețurile lui VW Polo încep de la 19.071 euro cu TVA.
Polo nu mai are în prezent nicio versiune diesel care nu mai era rentabilă nici sub actualul standard de emisii Euro 6d. Dar și în cazul motoarelor pe benzină noul test de emisii la rece impune costuri mult mai mari. În prezent, inginerii VW evaluează impactul normelor Euro 7, a declarat Schafer pentru prea britanică. “Mai avem nevoie de aproximativ două săptămâni”, spune șeful VW. Cu toate acestea, dacă așteptările se confirmă, “cu siguranță nu vom investi mai mult”. Asta înseamnă că ciclul de viață al actualei generații Polo se va încheia cel târziu în iunie 2025 și nu va avea successor.
Cu o creștere estimată de preț de 5000 euro, un Polo ar putea costa peste 24.000 euro în versiunea de bază. La acest preț, nimeni nu l-ar mai cumpăra. În același timp, VW pregătește un SUV electric de clasă mică, ID.2, care se va lansa în 2025 pe baza platformei simplificate MEB.
VW a anunțat un preț de pornire de sub 25.000 euro însă sunt zvonuri că VW lucrează pe aceeași bază și la un successor pentru actualul VW e-Up. VW ID.1 ar urma să pornească de la sub 20.000 euro. Însă prețul de pornire depinde foarte mult de capacitatea bateriei.
Schafer spune că departamentul de dezvoltare are mai multe idei, dar că nu a găsit încă o soluție pentru costurile bateriei. “Personal, cred că este fezabil, dar depinde de ce autonomie vom oferi la acești bani. Bineînțeles că trebuie să știi ce este cu adevărat necesar la un astfel de vehicul, trebuie să vezi de câte versiuni ai nevoie, dar în acest moment costul bateriei este factorul decisiv”, a declarat șeful lui VW.
De aceea, e posibil ca un viitor ID.1 să pornească de la sub 20.000 euro dar cu siguranță autonomia nu va depăși cu mult 200 km.
Datorită prețurilor în creștere, VW Polo nu mai este în topul vânzărilor care se află în gama VW încă din 1975. A șasea generație a fost lansată în 2017. În primele 6 luni ale lui 2022, vânzările lui Polo s-au prăbușit cu 32% față de aceeași perioadă din 2021, de la 83.219 unități la numai 56.936 unități. Liderul categoriei este Peugeot 208 cu 109.706 unități vândute în primele 6 luni din 2022, urmat de Dacia Sandero cu 99.681 unități. Creșterea de preț este cauza principală a scăderii vânzărilor.