Home Modele noi Oficial: Noul Peugeot 408 – Fastback, fără diesel

Oficial: Noul Peugeot 408 – Fastback, fără diesel

de Dan Damian
Peugeot 408 PHEV

Peugeot a prezentat noul Peugeot 408, o surpriză în clasa compactă, în special datorită stilului și abordării la nivel de sisteme de propulsie.

Aflat la granița dintre clasa compactă și clasa medie, noul Peugeot 408 arată o evoluție a limbajului de design Peugeot, dar și încercarea de a explora stiluri inedite. Mașina este desenată în stil fastback (este, dacă vreți un corespondent al lui Citroën C5 X în gama Peugeot) și aduce câteva în premieră, în special la nivelul interiorului.

Designul exterior este, la nivelul părții frontale, o reinterpretare a celui de la noul 308: farurile (Matrix LED) cu aceeași structură internă, dar subliniate un contur închis mai proeminent, cu linia LED-urilor de zi care coboară multă către partea inferioară a spoilerului. Grila, însă, arată spectaculos. Este integrată în ansamblul părții frontale, nu delimitată clar, iar micile elemente cu efect 3D care o formează creează continuitate dinamică. În partea inferioară observăm grila masivă de aerisire și prize de aer strict decorative tot cu dimensiuni apreciabile.

Peugeot 408 PHEV

Spatele este puternic plonjat, cu linii dure pe laterale, ba chiar există și un al treilea geam lateral, în vreme ce stopurile înguste au aceeași semnătură luminoasă, ghearele tradiționale, dar la un unghi mai mare, blocurile luminoase fiind unite între ele de o bandă neagră la mijlocul căreia se află noua siglă Peugeot. Partea inferioară a spoilerului spate este formată dintr-un bloc negru, puternic scos în relief. De altfel, toată partea inferioară a caroseriei este subliniată de un contur negru, tratamentul fiind asemănător modelelor all-rounder, cu garda la sol mărită și capacități mai bune în afara asfaltului. Jantele cu model geometric special pe care le vedeți în poze au diametrul de 20 inchi (la versiunea de bază jantele au 17 inchi).

Peugeot 408 PHEV

Parte din imaginea specială a noului Peugeot 408 este dată de caroseria înălțată, dar destul de plată, având în vedere că înălțimea mașinii este de doar 1,48 metri. Lungimea ajunge la 4,69 metri (ampatament de 2,79 metri), iar lățimea este de aproape 1,86 metri. Astfel, francezii spun că există mai mult spațiu pentru picioarele pasagerilor din spate. Peugeot 408 oferă portbagaj de 536 litri, care ajunge la 1.611 litri cu bancheta rabatată.

Peugeot 408 este disponibil în șase culori de caroserie: Obsession Blue (nuanță nouă, culoare de lansare), Titanium Grey (nuanță nouă), Artense Grey (doar pentru nivelul de echipare Allure), Elixir Red, Pearl White, Black Perla Nera.

O nouă generație i-Cockpit

La interior atmosfera este tipică Peugeot, dar marchează o evoluție interesantă a sistemului i-Cockpit. Situat la nivelul privirii, deasupra volanului, noul instrumentar de bord digital integrează un ecran digital de 10 inchi.  Pe nivelul de echipare GT, instrumentarul de bord este în format 3D. În totalitate configurabil și personalizabil, acesta oferă mai multe moduri de afișare (Navigație build-in de la TomTom, Radio/Media, Sisteme de asistență la condus, Flux de energie etc.) care pot fi modificate direct din panoul de control. Construcția planșei de bord a noului PEUGEOT 408 se bazează pe arhitectura “high vent” ce plasează gurile de ventilație la nivelul capului pasagerilor, într-o poziție optimă pentru confortul lor termic, sune Peugeot.

Peugeot 408 PHEV

Această arhitectură favorizează un ecran tactil central de 10 inch, situat puțin mai jos decât instrumentarul de bord digital pentru a fi la îndemâna șoferului. Sistemul include comenzi virtuale “i-toggles” în totalitate configurabile. Amplasate sub ecranul central, acestea arată foarte high-tech, în stilul unor soluții abordare de unii producători de laptopuri . Fiecare i-toggle oferă acces direct la principalele funcții ale mașinii: climatizare, telefon, radio sau aplicații mobile, care pot fi configurate la alegerea utilizatorului.

Benzină și PHEV. Fără diesel

Fiind un model de stil, Peugeot 408 nu mai oferă motorizare diesel, asta deși Peugeot mizează pe HDi-uri la cam toate celelalte modele de la clasa compactă în sus. În schimb, 408, construit pe platforma EMP2 (Efficient Modular Platform), este disponibil, la bază, cu motorul de 1,2 litri PureTech (3 cilindri), cuplat în serie la cutia automată cu 8 trepte, care oferă 130 CP. Urmează apoi două versiuni PHEV: 

  • PLUG-IN HYBRID 225 CP e-EAT8: 2 roți motrice /  motor PureTech pe benzină de 180 CP (132 kW) și un motor electric de 81 kW cuplat la cutia de viteze e-EAT8.
  • PLUG-IN HYBRID 180 CP e-EAT8: 2 roți motrice / motor PureTech pe benzină de 150 CP (110 kW) și un motor electric de 81 kW cuplat la cutia de viteze e-EAT8.

Bateria litiu-ion are o capacitate de 12.4 kWh și o putere de 102kW, pe ambele versiuni plug-in hybrid. Sunt disponibile două tipuri de încărcătoare de bord: de 3.7 kW (dotare standard) și de 7.4 kW (opțional). Deocamdată, Peugeot nu oferă date despre consum și autonomie, pentru că toate aceste versiuni sunt în curs de omologare.

Francezii au anunțat deja și o versiune strict electrică a lui Peugeot 408, dar nu dau nici un fel de detalii. Și aceste detalii ne interesează, pentru că 408 va fi cel mai mare EV al mărcii franceze la acest moment.

Noul Peugeot 408 va debuta pe piață la începutul anului 2023. Modelul va fi produs mai întâi în Franța, la Mulhouse, pentru piața europeană, apoi la uzina Chengdu din China, pentru piața locală.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?