Știri Video

Opel dă lovituri „Vizor” și „Pure Panel” cu noul Mokka-e

Opel dă lovituri „Vizor” și „Pure Panel” cu noul Mokka-e

Constructorul german a prezentat primele imagini și informații oficiale cu noul crossover Mokka-e. A doua generație se prezintă inclusiv cu propulsie complet electrică, dar mai ales schimbată din vârful farurilor și până în ultimul pixel al cockpit-ului.

Știam deja că Opel va prezenta prima versiunea electrică – Mokka-e calcă pe urmele seriei Corsa-E / Corsa. Și este tot un mândru reprezentant al noii familii multi-energy CMP (Common Modular Platform), la fel ca Peugeot e-2008, de exemplu. Echipa de ingineri din Rüsselsheim s-a implicat și ea – economisind până la 120 kg față de generația anterioară și obținând o rigiditate torsionară de până la +30% în cazul versiunii electrice.

Opel dă lovituri „Vizor” și „Pure Panel” cu noul Mokka-e

Dar mai importante pentru viitorul său decât detaliile strict tehnice ar putea fi cele stilistice. Opel îndrăznește să joace cartea excentricității și Mokka-e arată debordant de energie. Posibil pentru că micul SUV Mokka prezintă noul design modern al mărcii prin Opel Vizor, dar și un interior revoluționar pentru un brand foarte clasic – cu ajutorul cockpit-ului digital Opel Pure Panel.

Opel dă lovituri „Vizor” și „Pure Panel” cu noul Mokka-e

În ciuda unui ampatament puțin mai lung (+2 mm), noul Mokka este cu 12,5 cm mai scurt decât generația anterioară, oferind totuși în continuare un spațiu în portbagaj de până la 350 de litri. Lungimea totală de 4,15 metri îl situează de acum pe Mokka-e sub Crossland X în gama Opel, iar designul îndrăzneț îi dau un plus major de prestanță. De asemenea este primul model care prezintă viitorul design al mărcii și următoare generație de cockpit, complet digitalizat: Opel Vizor și, respectiv, Opel Pure Panel. Fără afișaje analogice, fără animații decorative fanteziste, panoul de instrumente integrează de acum două ecrane – cel dedicat șoferului ajungând până la 12 inchi.

Opel dă lovituri „Vizor” și „Pure Panel” cu noul Mokka-e

Rămân câteva butoane de control pentru funcții esențiale, iar Mokka-e vine și cu noi tehnologii avansate: ACC (Advanced Cruise Control) cu funcție stop & go, sistemul Active Lane Positioning sau iluminarea adaptivă IntelliLux LED matrix cu 14 elemente și toate versiunile au parte de faruri și stopuri LED. Mokka-e primește intens utilizatul motor electric al grupului PSA – 100 kW (136 CP) și un cuplu maxim de 260 Nm. Suficient pentru o viteză maximă limitată electronic de 150 km/h și o autonomie de până la 322 km (WLTP) în modul Normal datorită acumulatorilor de 50 kWh. 30 de minute vor fi suficiente pentru o încărcare de 80% la o stație publică de încărcare rapidă cu curent continuu de 100 kW.

Aurel Niculescu

Adaugă comentariu

Click aici pentru a comenta

PUBLICITATE

ABONAMENTE

PUBLICITATE

NEWSLETTER



AUTODNA

PUBLICITATE