Modele noi Știri

Peugeot 3008 facelift: design mai agresiv și un plus de echipamente

Peugeot 3008 facelift
Peugeot 3008 facelift

La patru ani de la debutul modelului 3008, constructorul francez a prezentat modelul Peugeot 3008 facelift, care aduce un aer mult mai proaspăt pentru SUV-ul compact.

În 2016, Peugeot impresiona puternic cu modelul 3008, un SUV compact al cărui design l-a propulsat în scurt timp în topul vânzărilor. De atunci, peste 800.000 de unități 3008 au fost vândute. A venit însă timpul pentru îmbunătățiri estetice și tehnice, unele consistente pe care ni le arată Peugeot 3008 facelift.

Peugeot 3008 facelift

Ceea ce se va remarca din start, pentru că Peugeot a lucrat mult la acest aspect, este designul părții frontale. Noua grilă fără ramă se continuă cu aripioare sub blocurile optice pentru a crea o fuziune între toate elementele părții frontale. Pe capotă a fost amplasată monograma SUV-ului, la fel ca în cazul tuturor modelelor din gamă. Farurile au fost, de asemenea, redesenate pentru un aspect mai agresiv. Acestea dispun de tehnologie LED, încă de la primul nivel de echipare, și se continuă cu faruri diurne sub formă de colți cu vârf cromat. Tot pentru a accentua ideea de sportivitate, noua bară de protecție include, începând cu primul nivel de echipare, prize de aer laterale în culoare negru lucios și placă de protecție vopsită. Versiunile GT / GT Pack adoptă o grilă cu design specific. Pentru aceste variante blocurile optice Full LED oferă un aspect high-tech și distinctiv, grație semnăturii luminoase extinse și funcției de iluminare statică în viraje ce optimizează vizibilitatea la viteze de până la 90 km/h. Proiectoarele de ceață au dispărut fiind înlocuite cu funcția “Foggy Mode” integrată în blocurile optice Full LED, care aprinde faza scurtă la intensitate redusă atunci când lămpile de ceață spate sunt aprinse.

Peugeot 3008 facelift

În partea din spate, blocurile optice noi adoptă tehnologia Full LED (inclusiv pentru marșarier) cu motivul ghearelor 3D, pentru o semnătură luminoasă incisivă. Semnalizatoarele folosesc acum tehnologia secvențială.

Interiorul a fost unul dintre marile atuu-uri ale SUV-ului francez, la momentul lansării. Acum, pentru Peugeot 3008 facelift, planșa de bord i-Cockpit a fost modificată. Tabloul de bord integral digital de 12,3 inch are acum afișaj cu tehnologie “Normally Black”, cu rezoluție îmbunătățită, iar display-ul central tactil este unul nou, cu diagonala de 10 inch, completat de cele 7 butoane fizice, tip “gheară”, care oferă acces direct la principalele funcții: radio, aer condiționat, navigație conectată 3D cu recunoaștere vocală, setările vehiculului, smartphone, aplicații mobile, lumini de avarie. Versiunile plug-in hybrid dispun de un buton specific ce oferă acces la meniul cu funcțiile modului de rulare electric.

Peugeot 3008 facelift

Ca și până acum, Peugeot 3008 facelift este disponibil cu un motor pe benzină, de 1,2 litri turbo (PureTech) de 130 CP, disponibil cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau automată cu 8 trepte și un motor de 1,6 litri (turbo) cu 180 CP oferit standard cu o cutie automată cu 8 trepte.

Un sigur diesel este disponibil, cel de 1,5 litri BlueHDi și 130 CP, cuplat la cutie automată cu 8 trepte. Toate versiunile termice echipate cu transmisie automată sunt disponibile acum cu un selector situat pe consola centrală, ce permite șoferului să aleagă între modurile de condus Normal, Sport și Eco.

Peugeot 3008 facelift
Peugeot 3008 facelift

Peugeot 3008 facelift aduce în gamă și versiunile plug-in hybrid, pe care le-am văzut pe fratele de grup și platformă, Opel Grandland X Hybrid: Peugeot 3008 Hybrid4 300 cu cutie automată cu 8 trepte, tracțiune integrală și autonomie de până la 59 km (WLTP) în modul pur electric. Mai jos în gamă este Peugeot 3008 Hybrid 225, cu cutie automată cu 8 trepte, două roți motrice și autonomie electrică de până la 56 km. Bateria litiu-ion a acestor două modele are o capacitate de 13.2 kWh și sunt disponibile două tipuri de încărcătoare de bord: un încărcător monofazat de 3.7 kW (dotare standard) și un încărcător monofazat opțional de 7.4 kW.

Timpii de încărcare estimați sunt următorii :

  • de la un Wall Box de 7.4 kW: încărcare completă în 1:45 ore, cu încărcătorul de bord monofazat de 7.4 kW,
  • de la o priză de mare putere (16A): încărcare completă în 4 ore cu încărcătorul de bord monofazat de 3.7kW,
  • de la o priză standard (8A): încărcare completă în 7 ore cu încărcătorul de bord monofazat de 3.7kW. 

Pentru versiunile plug-in hybrid, selectorul permite alegerea modurilor de condus Electric (implicit la pornirea mașinii) / Hybrid / Sport / 4WD (doar în versiunea Hybrid4 300).

Peugeot 3008 facelift va fi comercializat în România la sfârșitul anului 2020.