La doar câteva luni de la anunțul constituirii Polestar într-un brand separat față de Volvo, noua marcă auto axată pe zona electrificării a adus deja pe lume primul său „copil” – botezat simplu, dar relevant, Polestar 1.
Dacă silueta cu un design minimalist și modern vi se pare inspirată de undeva, nu greșiți – Polestar 1 poate fi considerat succesorul direct al superbului Volvo Concept Coupe din 2013. De altfel, între Volvo și Polestar există o strânsă relație de colaborare, modelul 1 fiind parțial bazat pe arhitectura de succes Volvo SPA ce este deja utilizată pentru întreaga serie 90 a constructorului scandinav. Tot împreună cu Volvo a fost dezvoltată și jumătatea unică a hardware-ului de pe Polestar 1, cap de afiș fiind desigur sistemul de propulsie hibrid ce oferă nu mai puțin de 600 CP și 1000 Nm. Detalii despre performanțe nu au fost anunțate, deoarece Polestar 1 va intra în producție abia de la jumătatea anului 2019 la o nouă fabrică din China, din regiunea Chengdu, ce va fi gata la jumătatea anului viitor.
Cu o caroserie în întregime realizată din fibră de carbon, Polestar 1 ar putea deveni campion absolut între modelele PHEV – plug in hybrid – datorită autonomiei în modul electric de 150 km, datorită unui misterios (încă) pachet de acumulatori. Un alt element interesant este și dotarea cu o punte spate electrică cu sistem torque vectoring – iar clienții pot deja comanda Polestar 1 dacă doresc prin intermediul unui plan online de subscripție de doi sau trei ani (sună a abonament de smartphone!). Planurile Polestar nu se opresc aici – tot în 2019 va apărea Polestar 2, un model mai mic, primul complet electric al Volvo Car Group – ce își dorește un total de cinci modele EV între 2019 și 2021 între Polestar și Volvo, via investiții de 640 milioane euro venite de la Geely.