Regiunea nu este doar una dintre cele mai populate din China, dar servește și drept echivalentul local al Silicon Valley, ba chiar a fost pentru scurt timp și capitală a țării între 1949 și sfârșitul Războiului Civil Chinez.
Cel mai probabil nici unul dintre aceste motive nu este central însă deciziei nou înființatului brand Polestar de a produce primul său model – coupe-ul de lux Poelstar 1 – acolo, compania anunțând de curând începerea construcției pentru prima lor fabrică de automobile. Mai degrabă, Polestar a luat decizia prin prisma apartenenței la marea familie a constructorului chinez Geely – chiar dacă din punct de vedere istoric (și mai ales tehnologic) ei sunt încă foarte legați de fostul părinte și subsidiar Volvo Cars. Locația de producție ar trebui să fie gata încă din a doua jumătate a anului viitor, chiar dacă producția de serie pentru Polestar 1 nu este prevăzută înainte de jumătatea lui 2019.
Iar dacă planul de a fi gata în doar nouă luni nu vi se pare problematic, să nu uităm de viziunea eco a noului brand, ce își dorește ca fabrica sa din Chengdu să devină „cea mai responsabilă din punctul de vederea al mediului din China – noul Polestar Production Centre este încarnarea brandului, o facilitate modernă, progresivă avansată tehnologic și responsabilă cu mediul înconjurător,” a explicat Thomas Ingenlath, șeful Polestar. Pe lângă Polestar 1, un grand touring coupe cu tren de rulare plug in hibrid de 600 CP și o autonomie electrică de 150 km, Polestar are în plan inclusiv modelele 2 și 3, deocamdată învăluite în mister – dar zvonite că vor sosi sub forma unui sedan și a unui SUV dincolo de 2019.