Home Știri Prețuri Mazda6e în România. A doua electrică Mazda poate fi comandată

Prețuri Mazda6e în România. A doua electrică Mazda poate fi comandată

de Dan Damian
Mazda6e

Mazda a publicat lista de prețuri pentru ceea ce ar trebui să fie primul său model electric competitiv: Mazda6e.

Chiar dacă are în gamă, de cinci ani deja, un model electric, Mazda MX-30, producătorul japonez nu contează încă în acest segment. De altfel, MX-30, care are autonomie de doar 200 km, a primit anul trecut o versiunea cu generator (Wankel), care nu o ajută însă prea mult. Abia acum, Mazda vine cu o mașină electrică care ar putea să conteze cu adevărat, Mazda6e. Este a patra generație Mazda6 și reprezintă, de fapt, modelul Mazda EZ6, EV-ul aflat la vânzare de cam 8 luni pe piața din China.

Mazda6e

Noua Mazda6e este desenată conform conceptului Authentic Modern, spune constructorul japonez. Are grila mare, închisă, dar care nu face corp comun cu caroseria și este vopsită în altă culoare. Evident, punctează, la ideea de eleganță și sportivitate. Partea inferioară a grilei are un sistem de luminare care o face să pară că plutește, dar care indică, în același timp și nivelul de încărcare a bateriei. La partea din spate, unde vedem stopurile rotunde, cu LED, unde printr-o bandă tot LED, observăm că Mazda6e este, de fapt un hatchback, pentru că are hayon. În continuarea unei este un eleron mobil, care se ridică automat la peste 90 km/h, dar poate fi ridicat și din meniul sistemului multimedia. Modelul nipon este desenat pe ideea unui coupe cu 4 uși, cu spatele foarte plonjat, care măsoară 4.921 mm lungime, 1.890 mm lățime și 1.491 mm înălțime. Ampatamentul este destul de generos la cei 2.895 mm. Capacitatea portbagajului este însă destul de mică pentru asemenea dimensiuni exterioare, doar 330 litri, cărora li se adaugă cei 70 litri ai frunk-ului.

Mazda6e

Mazda6e a fost anunțată cu opțiunea a două baterii. În orice situație are un singur motor, iar puntea motoare este cea din spate. Versiunea standard are baterie de 68,8 kWh, motor de 258 CP și 320 Nm, iar autonomia oficială este de 479 km. Cu acest motor, Mazda6e accelerează până la 100 km/h în 7,6 secunde și atinge un maxim de 175 km/h. Bateria se încarcă la un maxim de 200 kW, astfel că încărcarea 10 la 80% durează 22 minute. Prețul acestei versiuni este de la 43.490 euro, în echiparea Takumi și de la 45.440 euro în echiparea superioară, Takumi Plus.

Mazda6e

Mai sus există versiunea Mazda6e Long Range, care vine cu o baterie de 80 kWh, caz în care autonomia urcă până la 552 km. Motorul acesteia dezvoltă 245 CP, același cuplu (320 Nm), iar performantele dinamice sunt tot pe acolo: aceeași viteză maximă și 0,2 secunde mai puțin pentru accelerația 0 – 100 km/h. Problema acestei versiuni este că se încarcă la doar 95 kW, (deși aceasta este cea mai potrivită distanțelor lungi) complet atipic pentru nivelul actual al industriei și extrem de puțin pentru această capacitate – pe când bateria mai mică nse încarcă de două prin mai repede. De aceea încărcarea de la 10 la 80% a bateriei mari durează 45 de minute. Prețul acestei versiuni Long Range pornește de la 45.090 euro (Takumi) sau 47.040 euro (Takumi Plus).

Observați că diferența de preț între versiunea cu baterie standard și cea Long Range este de 1.600 euro, la același nivel de echipare.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.