Noul Audi A5, care înlocuiește modelul A4, are acum prețuri pentru piața din România, atât pentru berlină, cât și pentru versiunea Avant.
Audi A5 este înlocuitorul gamei A4, care a fost prezentă în portofoliul Audi timp de 30 de ani. În ultimii ani, Audi a stabilit o nouă strategie, conform căreia numește cu numere impare modelele cu motorizări termice și cu numere pare pe cele cu propulsie strict electrică.
V-am spus despre noua gamă Audi A5 la mijlocul lunii iulie, atunci când existau prețuri doar pentru piața germană. Acum avem și prețurile pentru piața din România, atât pentru berlină, cât și pentru versiunea break (Avant). Astfel, prețul de bază al noii game A5 este de 43.099 euro (A5 35 TFSI) pentru berlina echipată cu motorul de 2 litri (benzină) și 150 CP (280 Nm), la pachet cu cutiaa de viteze automată cu 7 trepte. Pentru același motor, dar cu 204 CP (340 Nm), A5 40 TFSI, prețul începe de la 48.300 euro, cu aceeași cutie de viteze S tronic, cu 7 trepte. Dacă vreți tracțiunea integrală quattro, mai adăugați 5.201 euro.
Singurul diesel de la startul vânzărilor este un 2 litri TDI (A4 40 TDI), care oferă 204 CP și 400 Nm. Acesta are un consum mediu de 4,7 l/100 km și poate fi combinat fie cu tracțiune față (51.000 euro), fie cu tracțiune integrală (quattro), pentru 2.600 euro în plus.
Versiunea Audi A5 Avant are un preț de bază de 45.100 euro pentru motorizarea de 150 CP (benzină, tracțiune față) și de 50.300 euro pentru motorizarea de 204 CP, cu tracțiune față. Pentru quattro trebuie să plătiți 2.500 euro în plus. La nivelul motorizărilor diesel, A5 Avânt 40 TDI costă de la 53.100 euro, iar pentru quattro trebuie (tot) 2.500 euro în plus.
În cazul în care vreți mai mult, adică S5, echipat cu un motor de V6 de 367 CP și tracțiune integrală quattro în echiparea de serie, prețul de bază este de 77.100 euro pentru berlină (4,5 secunde până la 100 km/h și 250 km/h viteză maximă) și de 79.100 euro pentru break (Avant), cu aceleași cifre ca berlina în privința performanțelor dinamice.