Audi a prezentat noua generație Audi A5, oferită ca berlină și break, care înlocuiește modelul A4.
Noul Audi A5 era așteptat, iar schimbarea de denumire face parte din strategia Audi a a-și numi cu numere impare modelele cu motorizări termice și cu numere pare pe cele cu propulsie strict electrică. În aceea ce privește designul, acesta reprezintă o evoluție a celui de pe ultima generație A4 și se remarcă prin sportivitatea liniilor. Grila mare, care lasă loc uneia de asemenea cu dimensiuni generoase în partea inferioară, este încadrată de imaginea unor prize de aer dispuse pe verticală.
Spatele este plonjat, nu la fel ca la actuala generație A5, dar în mod clar induce mai mult ideea de sportivitate decât ultima generație A4. Chiar și versiunea Avânt este mai dinamic desenată în partea din spate, unde linia descendentă a plafonului se termică într-un eleron integrat.
Stopurile înguste sunt unite printr-o linie LED care se integrează în desenul general al acestora. Și o mențiune despre lumini. LED-uri digitale în față și a doua generație de lumini OLED în spate. Atât farurile, cât și stopurile au (opțional) semnătură luminoasă dinamică.
La interior vedem o planșă de bord masivă, complexă, care seamănă cu cea de la noul Audi Q6 e-tron. În partea superioară a planșei de bord vedem display-ul panoramic, format, de fapt, din două secțiuni: Audi virtual cockpit, cu diagonal de 11,9 inchi, ca tablou de bord și display-ul de 14,5 inchi al sistemului de infotaintment MMI. Opțional, pentru pasager este oferit un al treilea display, de 10,9 inchi, tratat astfel încât să nu fie vizibil șoferului. Evident, nu lipsește o evoluție a Head-up Display-ului de până acum.
Benzină, diesel și un altfel de mild-hybrid
Noul Audi A5 este primul model Audi construit pe platforma Premium Platform Combustion (PPC), platformă dedicată propulsiei electrificate, dar nu și propulsiei strict electrice. La debut, atât berlina, cât și versiunea Avant sunt disponibile cu motorul de bază de 2.0 TFSI, care produce 150 CP, are un consum mediu oficial de 6,6 l/100 km și este disponibil doar cu tracțiune față. O altă versiune a acestui motor produce 204 CP, are turbină cu geometri variabilă și are un consum mediu oficial tot de 6,6 l/100 km. Acest model este disponibil cu tracțiune față și, opțional, quatro.
Singurul diesel de la startul vânzărilor este un 2 litri TDI, care oferă 204 CP și 400 Nm. Acesta are un consum mediu de 4,7 l/100 km și poate fi combinat fie cu tracțiune față, fie cu tracțiune integrală (quattro), la pachet cu o cutie de viteze cu dublu-ambreiaj.
Vechiul S4 sedan avea sub capotă un V6 TDI. Acum, pentru noile Audi S5 sedan și S5 Avant s-a trecut la un V6 pe benzină, de 367 CP, la pachet cu tracțiune quattro (cu diferențial sport) și cutie S-tronic. Consumul mediu al acestei versiuni este de 7,4 l/100 km.
Cu excepția motorului de 2 litri TFSI, toate celelalte au un nou sistem mild-hybrid, căruia Audi îi spune MHEV plus (48V). Acesta are două motoare electrice și produce 24 CP. Mașina este capabilă să ruleze electric la viteze mici și să oprească motorul și la viteze moderate de croazieră, pentru scurte perioade de timp. Sistemul mild-hybrid face posibil reducerea consumului mediu cu 0,38 l/100 km la motorul TDI și cu 0,74 l/100 km în cazul motorului V6 TFSI. De asemenea, puterea de recuperare a energiei a crescut la 25 kW.
Noul Audi A5 va fi lansat în Germania și mai multe țări europene în luna noiembrie, dar va putea fi comandat cu câteva luni mai devreme. Prețul de pornire în Germania este de 45.200 euro.