Home Teste Prima comparație statică Dacia Duster vs Dacia Bigster: merită diferența de sub 3000 euro?

Prima comparație statică Dacia Duster vs Dacia Bigster: merită diferența de sub 3000 euro?

de Răzvan Măgureanu
Dacia Duster vs Dacia Bigster

Dacia a anunșat prețurile la Dacia Bigster, care sunt mult mai mici decât chiar Dacia comunicase oficial. Diferența față de versiunile echivalente de la Bigster este de sub 3000 euro. Merită mai puțin de 3000 euro pentru 23 cm în plus? Răspundem în materialul următor.

Foto: Auto motor und sport, Dacia

Noua Dacia Bigster va fi disponibilă la delaeri din luna aprilie dar ea poate fi deja comandată și configurată pe site-ul Dacia. Am văzut mașina la prezentarea din toamna 2024 de la berlin dar nu am condus-o, testele internaționale urmând să aibă loc în prima jumătate a lunii martie. În schimb, despre știm aproape tot. Deoarece nu am condus încă Bigster ne rezumăm acum la o comparație statică.

Diferență substanțială de gabarit
Dacia Bigster este cu 23 cm mai lungă însă are aproape aceeași secțiune frontală cu Duster, lățimea fiind identică. Am spus aproape, deoarece Bigster este mai înalt cu aproape 5 cm. De aceea, cele două mașini sunt identice până la baza parbrizului, care este înclinat sub același unghi la ambele modele, dar în cazul lui Bigster este mai înalt.

În plus, ampatamentul lui Bigster este cu 45 mm mai mare iar ecartamentele sunt puțin mai late, ceea ce face ca Bigster să pară ceva mai masiv.

Interior mai spațios
Avantajul lungimii și ampatamdentului mai mari se regăsește și la interiorul lui Bigster în special în spate. În față însă, în afară de poziția de ședere puțin mai înaltă și de puțin mai mult spațiu la cap, care oricum este îndestulător și în Duster, oferta de spațiu este identică și șoferul și pasagerul față stau pe aceleași scaune precum cele din Duster.

În spate însă, Bigster are un avantaj clar la spațiul pentru genunchi care este extrem de generos deși la acest capitol nici Duster nu stă rău, fiind printre cele mai spațioase din clasa sa. dar pur și simplu, Bigster este un număr mai mare.

Diferența de lungime între cele două modele se regăsește și în consola spate mai lungă, astfel că Bigster are un portbagaj mult mai încăpător. Dacă luăm în calcul versiunile cu tracțiune față, volumul portbagajului lui Duster oscilează între 517 și 1609 litri iar cel al lui Bigster între 637 și 1937 litri.

La versiunile full hibrid, volumul portbagajului lui Duster se reduce la 430-1545 litri în timp ce al lui Bigster se micșorează la 546-1851 litri, dar diferența se păstrează. Volumul standard al portbagajului este cu 116-120 litri mai mare la Bigster, care îl întrece la acest capitol și pe Jogger. Deci dacă aveți nevoie de mult spațiu, optați pentru Bigster. Dar dacă aveți nevoie de 7 locuri, acestea le puteți obține numai la Jogger.

Dacia Duster vs Dacia Bigster

Echipări cu aceleași nume dar cu conținut diferit 

Cele două modele sunt oferite cu exact aceleași patru echipări -Essential, Expression, Journey și Extreme – numai că acestea conțin mai multe dotări standard la Bigster decât la Duster deși se numesc la fel.
Dar să le luăm pe rând.

Echiparea de bază Essential de la Duster care este foarte puțin cerută pe piață vine cu jante de tablă de 16 inchi, Media Control cu smartphone-ul propriu pe post de sistem multimedia și cu aer condiționat manual. Este disponibilă doar cu motorul ECO-G 100 (GPL) care nu se oferă la Bigster și costă 19.000 euro.

Deoarece acest motor nu se oferă la Bigster, aici nu putem face o comparație directă, însă echiparea de bază Essential de la Bigster este mult mai bine dotată deoarece vine cu jante de aliaj de 17 inchi, cameră video de marșarier, tablou de bord digital de 7 inchi și cu media display cu ecran de 10,1 inchi.

Trecem la echiparea superioară Expression care este disponibilă cu toate motorizările și la Duster și la Bigster. Astfel, TCe 130 Expression costă 21.600 la Duster iar TCe140 Expression începe la 24.400 euro la Bigster, deci o diferență de 2800 euro.

Această diferență se reduce la 2750 euro în cazul versiunilor hibride și la 2100 euro în cazul lui Duster TCe130 4×4 și Bigster TCe140 4×4.

La Bigster, Expression are suplimentar climă automată cu două zone, frână de parcare electrică, senzori de ploaie, oglinzi retrovizoare cu rabatare automată, banchetă spate fracționabilă 40/20/40 cu funcția Easy Fold.

Expression de la Duster este mai slab echipat deoarece are în continuare frână de parcare manuală, aer condiționat manual și banchetă fracționabilă 40/60%. În schimb primește jante de aliaj de 17 inchi și cameră video de marșarier.

Echipările de top Journey și Extreme costă la fel și în acest caz diferența de preț este cuprinsă între 2200 euro și 2850 euro între Bigster și Duster.

La Bigster, Extreme vine în plus față de Expression cu jante aliaj de 18 inchi, bare de pavilion modulabile, ornamente exterioare și interioare de culoare Copper Brown, plafon panoramic cu trapă, card de acces, tapițerie lavabilă din TEP microcloud, covorașe de interior și de portbagaj din cauciuc, tablou de bord digital de 10,1 inchi, sistem Media Nav Live cu ecran central de 10,1 inchi și navigație, sistem audio Arkamys 3D cu 6 difuzoare, asistență la coborârea pantelor.

De abia la această versiune de top Duster primește climă automată dar doar Bigster are instrumente de bord afișate pe ecran mai mare, de 10 inchi, în timp ce la Duster are maxim 7 inchi. Și frâna de parcare electrică nu se oferă la Duster. cum nu se oferă nici sistem audio Arkamys sau asistență la coborârea pantelor.

La Bigster Journey are în plus față de Expression jante aliaj de 18 inchi, caroserie în două nuanțe, hayon cu acționare electrică, card de acces, consolă centrală înaltă cu cotieră, scaun șofer cu reglaje electrice, tablou de bord digital de 10,1 inchi, sistem Media Nav Live cu ecran central de 10,1 inchi și navigație , sistem audio Arkamys 3D cu 6 difuzoare, încărcător cu inducție pentru smartphone, pilot automat adaptiv. Multe din aceste opțiuni nu există la niciun alt model Dacia.

Echiparea Journey la Duster este singura cu frână de parcare electrică, sistem de navigație și jante de aliaj de 18 inchi

Fără ECO-G 100 cu GPL la Bigster 
Motorul ECO-G100 cu GPL este disponibil doar la Duster fiind oferit cu toate echipările.

Urmează apoi TCe 130 4×2/4×4 la Duster și TCe 140 4×2/TCe 130 4×4 la Bigster, motoarele cu sistem mild hybrid pe 48V fiind identice dar Bigster are un supliment de putere de 10 CP la versiunea 4×2. Surplusul de putere de la versiunea 4×2 este anulat de masa mai mare astfel că Bigster TCe 140 atinge 180 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,8 secunde față de 180 km/h și 9,9 secunde la Duster. Și consumul de 5,5 l/100 km este identic.

Topul gamei este format din sistemele de propulsie hibrid care sunt identice din punct de vedere conceptual dar Bigster are un motor termic aspirat mai mare, de 1,8 l și 107 CP, față de 1,6 l și 91 CP la Duster, puterea totală este de 156 CP la Bigster față de 140 CP la Duster și Bigster are și o baterie mai mare de 1,4 kWh brut/1,2 kWh net  în loc de 1,2 kWh brut/0,85 kWh net la Duster.
Iată în continuare prețurile versiunilor Duster și Bigster.

Nivel echipareEssentialExpressionJourneyExtreme
ECO-G 100 (GPL)19.00020.20021.70021.700
TCe 13021.60023.10023.100
TCe 130 4x424.80026.30026.300
Hybrid 14025.15026.65026.650
Nivel de echipareEssentialExpressionJourneyExtreme
TCe 14023.000 24.40026.00026.000
TCe 130 4x426.90028.500
Hybrid 15527.90029.50029.500

Concluzie
La diferențe de preț de sub 3000 euro, Bigster oferă substanțial mai mult spațiu în spate și în portbagaj, echipările echivalente au mai multe dotări standard la Bigster și versiunile TCe 4×2 și hinbrid au mai multă putere la Bigster. De aceea, diferența de preț care oricum este mică, este pe deplin justificată și alegerea noastră se îndreaptă către Bigster care oferă mai multă mașină pentru banii investitți. Doar dacă vreți o mașină mai compactă alegeți Duster.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.