Mercedes-AMG face un nou pas pentru a-și diferenția gama de modele de cea a lui Mercedes. După SLS AMG, Mercedes-AMG GT 4-door coupe și noile Mercedes-AMG GT și SL, divizia sport a lui Mercedes va lansa în premieră un SUV full electric în 2026 care nu are corespondent în gama Mercedes-Benz.
Divizia Mercedes-AMG se electrifică în ritm rapid. Primul model construit pe noua platformă electrică dedicată AMG.EA va fi succesorul electric al coupe-ului cu patru uși Mercedes-AMG GT care se va lansa în 2025. Pe aceeași bază va urma în 2026 un SUV full electric, al cărui prim teaser a fost prezentat de Mercedes-AMG.
Noul SUV electric va înlocui probabil actualul Mercedes-AMG GLE 63 S 4Matic.
Conform comunicatului de presă, Mercedes descrie noul SUV ca fiind „primul SUV de înaltă performanță ‘Born in Affalterbach'”. Primele masini de test vor rula pe șosele în această iarnă.
Michael Schiebe, Chairman of the Board of Management of Mercedes‑AMG GmbH, a declarat că “Noua noastră arhitectură de înaltă performanță urmează o filozofie clară: „AMG First, EV Second”. Aceasta înseamnă că vehiculele nu numai că excelează ca vehicule electrice, ci întruchipează și calitățile de bază ale AMG de emoție și performanță.”
Conform zvonurilor, Mercedes-AMG va prezenta un concept înainte de lansare, probabil în 2025, la fel ca în cazul lui Vision AMG concept, care prefigureaz[ succesorul electric al coupe-ului cu patru uși Mercedes-AMG GT.
Cu un gabarit similar cu al lui AMG Vision concept, SUV-ul va avea o lungime de 5.100 mm și un ampatament de peste 3.000 mm. Confiorm surselor interne, interiorul va fi spatios si modulabil. Totusi, din primul teaser prezentat de Mercedes-AMG, se observă o siluetă destul de plată și cu siguranță, din motive aerodinamice, înălțimea va fi mai mică decat a actualului AMG GLE 63 S.
Platforma AMG.EA utilizează noile motoare cu flux axial construite de specialistii de la YASA, firma britanică achiziționată de către Mercedes-Benz. Aceste motoare se remarcă prin dimensiunile compacte, cuplu ridicat, degajare minima de caldură și rafinament în funcționare.
Astfel, un motor cantareste numai 24 kg si dezvoltă 486 PCP si 800 Nm. Modelele construite pe platforma AMG.EA vor avea doua motoare, și astfel vor pune la dizpoziție 972 CP și 1.600 Nm în total. În dezvoltare se află și o versiune cu trei motoare, dintre care două la puntea spate.
Trenul de rulare este produs în uzina din Unterturkheim iar modelul va fi asamblat la uzina din Sindelfingen.