Raliul Sibiului 2014, etapă a Campionatului European de Raliuri (ERC), a fost anulat din motive de forță majoră. Un alt format, la o altă dată, sunt luate însă în considerare.
Considerat cel mai important eveniment sportiv în România, Raliul Sibiului 2014, nu se va mai desfășura în perioada 27 februarie – 1 martie așa cum era programat, organizatorul invocând motive de forță majoră – condițiile meteo fac dificilă asigurarea siguranței participanților.
În urma analizării traseului în condiții de iarnă, promotorul evenimentului, susținut de ASN (Autoritatea Sportivă Națională- reprezentantul FIA în România) în speță ACR, și promotorul Campionatului European de Raliuri, Eurosport Events au fost de acord cu anularea etapei de iarnă. Raliul Sibiului 2014 urmând a face parte dintr-o tripletă de trei raliuri de iarnă alături de Jannerrallye din Austria și Liepaja Rally din Letonia.
Acum toate eforturile sunt concentrate pentru a păstra România în Campionatul European de Raliuri, la o altă dată și într-un alt format, cu păstrarea probelor speciale de pe Transfăgarașan în program.
Jurnal de bord: Raliul Sibiului 2013
Cu un procent de 75% din probele speciale derulate la o altitudine de 1.600 metri și cu speciala de pe Transfăgărașan la o altittudine de 2.400 metri, organizatorul raliului a considerat că siguranța participanților, a oficialilor și a spectatorilor este în pericol dacă raliul se va desfășura în formatul propus. Promotorul local a propus astfel un format alternativ, un traseu exclusiv pe asfalt cu o lungime de 220 kilometri – incluzând speciala de pe Transfagărășan, pentru perioada 9 – 11 octombrie 2014. Eurosport Events o va analiza noul format și va decide dacă va înainta noua propunere comisiei de raliuri din cadrul FIA care se va întruni pe data de 12 martie.
Încă de la anunțarea noului format, mutarea Raliului Sibiului, din vară în iarnă, cu inlcuderea Transfăgărășanului în program a generat numeroase polemici și chiar diverse probleme. O consecință fiind și excluderea raliului din programul Campionatului Național de către Federația Română de AUtomobilism Sportiv (FRAS) pe motiv că traseul și formatul nu a fost prezentat din timp concurenților români. Ulterior, odată cu vizita reprezentanților promotorului Eurosport Events și a reprezentanților FIA, se părea că lucrurile se îndreaptă spre o rezolvare corectă avantajoasă pentru toată lumea, ba chiar FRAS și ACR anunțându-și sprijinul pentru organizatorul Raliului.
Până în final însă se pare că vremea a fost marele inamic, cu toate că privind mai în detaliu firul evenimentelor de dinaintea acestui anunț trist observăm că devină este și modul românesc de a face lucrurile. Pentru că dacă toate părțile implicate în organizarea și buna desfășurare a acestui eveniment ar fi privit în acceeași direcție, probabil că nu s-ar fi ajuns aici, iar România ar fi putut fi, cel puțin mai tare decît Ungaria, care a pierdut dreptul de a organiza o etapă de ERC. Dar ca de obicei la noi important este să moară capra vecinului decât să punem mâna toți și să dăm zăpada…că tot este de sezon!
Raliul Dakar 2014 a fost dominat de Mini
Indiferent de format și data la care se va derula, auto motor și sport va susține această etapă, așa cum susține motorsportul românesc încă din 1993 (AutoPro) sau 1997 (auto motor și sport) și sperăm că mutarea datei de desfășurare și problemele cu care ASN și FRAS s-au confruntat de această dată să fie primul pas către normalitate. De asemenea, sperăm ca FRAS să revină și asupra deciziei de eliminare a raliului din Calendarul CNRD 2014, pentru că ar fi păcat ca din motive pur birocratice sportivii români să nu aibă șansa de a concura nu doar într-o etapă internațională, dar și într-un raliu care indiferent de format asigură un înalt nivel al spectacolului sportiv. Ar trebui ca toți cei implicați, organizator, ASN și FRAS să înceapă să vadă doar interesul sportului și nu doar al activităților pe care le gestionează!