După excelenta primire pe care a avut-o conceptul cu același nume, de la începutul acestui an, Renault prezintă Alaskan, primul său pick-up prin care dă un atac direct segmentului dominat de Toyota Hilux și Ford Ranger. Construit pe aceeași platformă tehnică precum și fratele său de concern – Nissan Navara, Alaskan se înscrie în categoria pick-up-urilor ușoare, polivalente, cu aptitudini de off-road-er.
Oferit cu trasmisie spate sau integrală, Alskan beneficiază de serviciile un propulsor diesel, de 2,3 litri, împrumutat de la Master, capabil să dezvolte 160 sau 190 CP. În funcție de echipare, clienții pot alege între o transmisie manuală cu 6 trepte sau una automată cu șapte trepte. Latura polivalentă a lui Alaskan se traduce prin capacitatea de încărcare a benei de maxim 1 tonă și capacitatea de tractare de 3,5 tone, record în domeniu.
Deși este promovat de către Renault drept un Work Utility Vehicle, Alaskan face față cu brio și cerințelor unor clienți mai sensibili către latura confortabilă: din lista de dotări propuse nu lipsesc tapițeria din piele, sisteme de infotainment cu display de 5 sau de 7 inch, cameră pentru marșarier, conectivitate smartphone, sistem de navigație sau sistem de asistență la coborârea pantelor accentuate.