Home Teste Test: Mercedes-AMG C 43 4Matic Cabriolet

Test: Mercedes-AMG C 43 4Matic Cabriolet

de

Mercedes-Benz C-Klasse Cabriolet (A205), Press Test Drive Trieste 2016

Divizia Mercedes-AMG cuprinde în oferta sa și noua Clasă C Cabriolet, care devine astfel modelul de intrare în familia decapotabilelor de performanță. În plus, noul motor turbo V6 cu 367 CP reprezintă pasul intermediar spre agresivele propulsoare V8 din vârful gamei AMG.

Este frustrant să conduci o decapotabilă cu plafonul întins deasupra capului, deși, în cazul Clasei C Cabriolet, experiența nu e deloc neplăcută. Habitaclul este atât de silențios, încât poți crede cu ușurință că ești de fapt în versiunea Coupé. Dacă nu ai vedea în oglinda retrovizoare luneta scundă și îngustă, iluzia ar fi perfectă. Altfel, atmosfera este identică, doar că în spate arcuirea plafonului textil le oferă pasagerilor un centimetru în plus pe înălțime față de Coupé. Pentru pasagerii mai înalți de 1,80 m, nu este suficient ca să le îmbunătățească semnificativ călătoria pe banchetă, dar pentru că avem de-a face cu un cabriolet, când mașina e decapotată spațiul pentru cap este nelimitat.

Mercedes-Benz C-Klasse Cabriolet (A205), Press Test Drive Trieste 2016

Dacă decapotabilele din trecut cereau un anume compromis la confort pentru a se putea conduce sub cerul liber, Clasa C Cabriolet reușește să se apropie foarte mult de experiența oferită de versiunea Coupé. Plafonul textil multistrat, disponibil opțional (în patru culori exterioare), izolează perfect habitaclul mașinii și poate fi pliat în doar 20 de secunde la viteze de până la 50 km/h. Când acoperișul este strâns în spatele banchetei, climatizarea se adaptează automat la condițiile exterioare, iar scaunele cu funcția Airscarf (opțională) protejează gâtul cu un flux de aer cald. Practic, Clasa C Cabriolet poate fi condusă fără plafon deasupra capului chiar și în miezul iernii, în drum spre stațiunile montane, cu schiurile puse în portbagajul mărit prin rabatarea spătarului banchetei. În funcție de preferințe, gama de motoare pusă la dispoziție de Mercedes oferă o călătorie economică sau alertă: în afară de cele trei propulsoare AMG, există cinci motoare pe benzină, cu puteri cuprinse între 155 și 333 CP, alături de două dieseluri
(170 și 204 CP). Toate primesc în serie sau opțional transmisia 9G-Tronic. Mai mult, versiunea
C 400 4Matic Cabriolet este disponibilă în serie cu tracțiune integrală.

Mercedes-Benz C-Klasse Cabriolet (A205), Press Test Drive Trieste 2016

Dacă versiunea AMG Coupé poate fi pe alocuri chiar agresiv de rigidă, în special în declinarea cea mai puternică, C 63 S, decapotabila absoarbe mai elegant denivelările fără a penaliza foarte mult comportamentul dinamic. Asta nu înseamnă că AMG-urile Cabriolet cele mai puternice, C 63 cu 476 CP și C 63 S cu 510 CP, nu au propriile argumente de atractivitate. Agresivitatea motorului V8 de 4,0 litri este năucitoare și cere experiență plus sânge-rece pentru a ține sub control mașina care se răzvrătește pe ploaie când atingi accelerația cu prea mult entuziasm. Apoi, mârâitul gutural, aspru al evacuării lui C 63 S creează dependență și-i crește pulsul șoferului mai mult decât o face vocea baritonală a lui C 43.

Citiți mai multe detalii despre testul cu C43 4 Matic Cabriolet în ediția de iulie auto, motor și sport.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.