Alianța Renault-Nissan este grupul cu cele mai bune vânzări în segmentul EV la nivel mondial – iar noua strategie „Alliance 2022” pare pregătită să ofere mijloacele de a păstra fotoliul de lider.
Renault are cel mai bine vândut model electric în Europa – Zoe, în timp ce Nissan doar ce a prezentat a doua generație a celui mai bine vândut EV din întreaga lume – noul Leaf. Bine-cunoscut însă pentru planurile realizate în avans, ce au mare grijă inclusiv la capitolul costuri, Chairman-ul Carlos Ghosn a anunțat noul plan Alliance 2022, ce la nivel de grup (să nu uităm și de Mitsubishi) va împinge compania către electrificare, automatizare și conectivitate. Astfel, strategia pe șase ani nu include doar 12 noi modele complet electrice, dar și nu mai puțin de 40 de modele cu diferite nivele de capabilități self-driving, împreună cu îmbunătățiri ale autonomiei modelelor EV și reducerea costurilor prin utilizarea de platforme comune.
„Ne vom baza pe dimensiunile de scală ale companiei pentru a avea avantaje competitive în viitor,” promite Ghosn. Iar Alianța are clar nevoie de o strategi clară în aceste domenii noi ale mobilității – tot mai mulți producători anunță o electrificare completă a gamelor, în frunte cu Grupul Volkswagen, în timp ce autoritățile multor țări discută despre interzicerea parțială sau totală (Franța, Anglia, China, etc.) a motorizărilor cu combustie internă.












