Brandul de lux al conglomeratului sud-coreean Hyundai – Genesis – a lansat acasă primul lor model în măsură să conteste asaltul modelelor de lux germane și nu numai – noul G70.
Genesis a decis să prezinte acasă în complexul Hyundai·Genesis Design Center din Namyang noul sedan mediu de lux G70 – nu la Salonul Auto de la Frankfurt, aflat în plină desfășurare, dintr-un motive foarte simplu. Chiar dacă este prezent și pe piața din America cu cele două modele deja aflate în showroom-uri – G80 și G90 – Genesis nu are încă o prezență oficială și în Europa, aspect care nici nu pare a se schimba prea curând (cel puțin nu înainte de startul noii decade). Astfel, chiar dacă G70 arată și se poartă ca un concurent direct al Audi A4, BMW Seria 3 și Mercedes Clasa C, având inclusiv un propulsor diesel în ofertă, noi nu vom avea parte de el prea curând. În schimb, acasă el va reprezenta o alternativă binevenită – Coreea de Sud a fost luată cu asalt de producătorii premium odată cu relaxarea taxelor pentru import, iar producătorii locali nu aveau până acum un răspuns pe măsură pentru triada germană sau modele precum Alfa Romeo Giulia or Cadillac ATS.
Bazat pe platforma utilizată și de noul Kia Stinger, noul G70 este însă mai compact, astfel încât performanțele vor fi pe măsură. Acasă G70 are parte de trei propulsoare – dar și de posibilitate optării pentru sistemul opțional cu tracțiune integrală. Versiunea de bază are parte de un patru cilindri 2.0 turbo de 250 CP, ceva mai mult dacă se optează pentru pachetul Sport – însă modelul vedetă va fi cu siguranță varianta G70 Sport dotată cu noul propulsor de 3.3 litri V6 turbo al grupului. El dezvoltă 365 CP și va ajunge conform estimărilor Genesis la 100 km/h în doar 4,7 secunde. Pentru prima oară pe un model Genesis – G80 și G90 nu au o astfel de opțiune – va sosi și un propulsor diesel, de 2.2 litri, folosit de multe alte modele din grup, cu o putere de 200 CP.
În privința designului, este posibil ca nouă Europenilor exteriorul destul de banal în ciuda liniilor voit sportive să nu ne impresioneze prea tare, dar măcar G70 plusează la capitolul interior. Avem astfel un cockpit minimalist, curat, cu un touchscreen de 8 inch dotat cu Apple CarPlay și Android Auto, ce nu va distrage șoferul de la plăcerea de a conduce – G70 Sport ar trebui să se prezinte cu o dinamică foarte bună, având parte de sisteme precum launch control, dynamic torque vectoring dar și de un LSD (diferențial cu alunecare limitată).