A patra ediție Best Electric Car in Romania a reunit la start 25 modele, șapte dintre ele calificându-se în marea finală care a avut loc pe 13-14 mai 2024.
Cele șapte finaliste ale ediției 2024 au fost: BMW iX2, Hyundai Ioniq 6, Kia EV9, MG4, Renault Scenic E-Tech, VW ID.7 și Volvo EX30. În weekendul de dinaintea startului, cele șapte finaliste au fost expuse la București Mall, în București, unde au putut fi admirate între 10 și 12 mai. În 13 mai s-a dat startul testului cu cele șapte finaliste, și cei 14 jurnaliști de specialitate din juriu au condus pe rând mașinile pe un traseu combinat București – Câmpina – Brașov – Covasna, care a inclus autostradă și drumuri naționale, putând astfel să evalueze ținuta de drum, confortul rulării, dinamica, frânarea, spațiul interior, ergonomia, dar și să constate ce autonomie și consum de energie real are fiecare mașină. De asemenea au fost evaluate sistemele multimedia și facilitățile pe care le oferă sistemele de navigație în găsirea cât mai rapidă a stațiilor de încărcare disponibile. La stațiile de încărcare am testat curba de încărcare la fiecare mașină și am putut trage concluzii în ceea ce privește viteza de încărcare.
Anul acesta, lupta pentru victorie în Best Electric Car 2024 a fost mai aprigă ca oricând, mașinile având calități apropiate. Victoria revenit în final noului Renault Scenic E-Tech cu 98 puncte, care s-a remarcat prin interiorul spațios și de calitate foarte bună la echiparea de top Esprit Alpine, sistemul multimedia bazat pe Google Automotive, confortul la rulare de top.
Pe locul al doilea cu 84 puncte s-a clasat Hyundai Ioniq 6 care a impresionat prin viteza de încărcare datorită platformei pe 800V, Cx-ul foarte bun care îi conferă un consum foarte redus (14,7 kWh/100 km consum real) și o autonomie foarte mare (503 km real) deși are o baterie de numai 77,4 kWh. Prețul atractiv pentru o limuzină de clasă medie dotată decent a fost de asemenea un atu.
Locul 3 a revenit tot unei limuzine, noul VW ID.7, cu 57 puncte, care a convins prin spațiul interior uriaș, consumul redus și confortul la rulare de top. Cu doar două puncte mai puțin, Volvo EX30 a ocupat locul 4, atuurile sale fiind sistemul multimedia cu Google Automotive foarte bine organizat, combinația ideală între agilitate și confort și interiorul cu multe materiale reciclabile. Pe locurile 5 și 6, despărțite de un singur punct, s-au clasat MG4 (44 puncte) și Kia EV9 (43 puncte). Ultimul loc a fost ocupat de BMW iX2 dar modelul bavarez ar fi meritat mai mult. Deși a avut a doua cea mai mare putere dintre toți concurenții, de 313 CP, a obținut un consum real mai mic decât Scenic. În plus, iX2 a confirmat blazonul BMW în ceea ce privește agilitatea și plăcerea în conducere. Doar viteza de încărcare mai scăzută l-a privat de un loc mai bun.
Punctul terminus al traseului de testare a fost la hotelul TTS din Covasna, o oază de liniște și relaxare. Hotelul TTS Spa & Wellness Covasna a fost deschis în 2016, în urma unei investiții de 5,3 milioane de euro, realizată de omul de afaceri Mircea Mihăilescu (fondatorul grupului de transport TTS, Transport Trade Services, cel mai mare transportator integrat de mărfuri pe Dunăre). TTS Covasna a fost primul pariu în turism pe care l-a făcut dl Mihăilescu, iar atunci când a discutat cu arhitecții, și-a imaginat un hotel cu camere mari, luminoase, decorate in culori calde, spații comune generoase, dar intime în același timp și toate facilitățile pentru o experiență de patru stele. Nu s-a făcut rabat nici la calitatea materialelor de construcție și nici a sistemelor și automatizare folosite. Pe scurt, totul a fost gândit spre beneficiul oaspeților, pentru ca aceștia să se simtă răsfățați.