Grupul britanic RML, a realizat recent un model sport retro care se bazează din punct de vedere stilistic în mod clar pe un model iconic italian – Ferrari 250 GT SWB. Acesta poate fi acum comandat la prețuri începând de la aproximativ 1,62 milioane de euro plus taxe.
Mai nou, două companii britanice au venit cu aceeași idee aproape simultan, respectiv o nouă ediție a unui iconic model Ferrari cu design clasic și motor V12 aspirat dar în acest caz cu tehnologie modernă. În ambele cazuri este vorba despre un automobil sport retro care întruchipează plăcerea puristică a conducerii, precum și exclusivitatea maximă.
Unul dintre aceste modele se numește Squalo și vine de la GTO Engineering în timp ce modelul sport retro descris în acest articol este însă realizat de furnizorul de servicii de inginerie RML Group și pe care îl denumesc deloc întâplător Short Wheelbase (Ampatament scurt). Originalul Ferrari 250 GT SWB din 1959, avea un ampatament cu 20 de centimetri mai scurt decât modelul de bază din care a derivat și denumit LWB (Long Wheelbase – Ampatament lung) și care a avut mai mult succes în competiții datorită manevrabilitatii îmbunătățite. Astăzi, modelul Ferrari 250 GT SWB, construit în doar 167 unități, este unul dintre cele mai râvnite și mai scumpe modele Ferrari produse vreodată.
Scopul grupului RML: colecționarii înstăriți din punct de vedere financiar care ar putea să nu aibă șansa să achiziționeze vreodată originalul model italian să poată cumpăra o replică. Modelul realizat de britanici preia în mod clar designul rotunjit al lui 250 GT SWB, inclusiv cu detalii precum forma grilei radiatorului, dispunerea trio-ului de lumini pe ambele părți, lipsa barelor de protecție sau fanta de aerisire poziționată pe capota frontală.
Același lucru este valabil și pentru secțiunea din spate. Capacul extern al rezervorului, blocurile optice din spate dispuse pe margine și cele două țevi de eșapament duble lustruite sunt alte elemente preluate de la modelul original. La fel ca originalul, RML Short Wheelbase prezintă fante de aer diagonale în spatele tuturor pasajelor roților, în care se rotesc roțile filigranate cu mai multe spițe. Din păcate, acestea trebuie să se descurce fără prezoanele centrale prezente pe modelul original. Caroseria noii ediții, care este realizată în întregime din carbon și cântărește doar 40 de kilograme, este oarecum nereușită pe alocuri în privința proporțiilor. Acest lucru se datorează în primul rând platformei tehnice de la modelul Ferrari 550 Maranello lansat în 1996, lung de 4,55 metri și pe care modelul britanic o utilizează.
Modelul RML Short Wheelbase realizat de britanici are doar 4,26 metri lungime, 1,95 metri lățime și cântărește 1.470 de kilograme. Acest lucru ar trebui să faciliteze performanțele motorului V12 aspirat de 5,5 litri cu un unghi de înclinare a cilindrilor de 65 de grade, aflat în dotarea modelului britanic și care este împrumutat de la modelul 550 Maranello. Acesta a fost îmbunătățit, mai ales, în ceea ce privește sistemul de admisie și cel de răcire. În acest caz, motorul dezvoltă o putere maximă de 485 CP la 7.000 rpm și un cuplu maxim de 568 Nm la 5.000 rpm. Motorul este oferit în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte de concepție Ferrari. Cei de la firma RML specifică că modelul dezvoltat de ei poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde și poate atinge o viteză maximă de 300 km/h.
Cu toate acestea, modelul RML Short Wheelbase nu a fost proiectat „pentru a concura cu performanțele unui model supercar”, după cum a menționat managerul general de la RML, Michael Mallock. Britanicii vor să poziționeze modelul ca un Gran Turismo, care oferă o experiență de condus cât mai apropiată de modelul original de la Ferrari. Și acest lucru reflectă personalitatea proprietarului respectiv, fiind adaptat exact la specificațiile sale.
În interior, lipsesc materialele și finisările economice „Tot ceea ce puteți vedea și atinge la interior este fabricat fie din aluminiu prelucrat, fie din sticlă, fie din piele”, spune designerul șef Jonathan Bowen. Interiorul are un design clasic, dar este amenajat în stil modern. Scaunele reglabile electric sunt optimizate pentru șoferii care au o înălțime între 1,70 și 1,80 m, dar ar trebui să existe suficient spațiu pentru pasagerii de doi metri înălțime. Scaunele sunt tapițate cu piele sau Alcantara iar coloana de direcție este reglabilă pe mai multe poziții.
RML Short Wheelbase dispune de instalație de aer condiționat, suporturi pentru pahare și conectivitate pentru smartphone prin Apple Carplay și Android Auto pe care le-a combinat cu elemente retro, cum ar fi numeroase instrumente rotunde analogice. Display-ul tactil de 7 inci cu sistem de navigație integrat și radio DAB este deosebit de discret pentru că poate fi pliat în consola centrală. Din echipamentul standard nu lipsesc geamurile cu acționare electrică și retrovizoarele exterioare reglabile electric.
După trei ani de dezvoltare, compania RML a dezvăluit oficial modelul său Short Wheelbase și care este primul automobil realizat sub propriul brand. Producția va începe în primul trimestru al anului 2022 și este limitată la 30 de exemplare în întreaga lume. Doritorii pot deja să-și comande automobilul după propriile specificații. RML citează ca preț de bază echivalentul a aproximativ 1,62 milioane de euro plus taxele aferente. Conducerea RML anticipează că majoritatea comenzilor vor veni din Statele Unite ale Americii.
Foto: RML Group










