Astăzi avem în program activități sportive… cu tentă motorizată. Cei cu sânge albastru ar putea încerca Bentley Bentayga Field Sports, aventurierii cu siguranță vor visa la Mini-urile pregătite pentru Dakar, iar vizionarii ar putea alege o posibilă alternativă la Tesla Roadster.
Din păcate, încă odată cam toate opțiunile noastre de motorsport altfel de azi sunt în afara posibilităților – modelul Bentley este un one-off, Mini-urile de Dakar vor fi conduse doar de profesioniști, în timp ce supercar-ul menit să rivalizeze noua generație Tesla Roadster… este doar un șasiu momentan. Să începem cu el totuși – XING Mobility, un startup electric din Taiwan, mai precis Taipei, propune să ne încredem în Miss R. Acest viitor supercar are un design interesant, inspirat de buggy-urile de off-road, propulsie exclusiv electrică și fabuloasa putere de 1 MW (un megawatt – adică 1341 CP), cât Koenigsegg One:1 sau modelul de record mondial Agera RS. De ce rivali pentru Tesla Roadster – deoarece ei previzionează o accelerație 0-100 km/h în doar 1,8 secunde (modelul american propune 1,9 secunde la 60 mph / 96 km/h).
Dacă sportul atingerii unui barem de viteză cât mai rapid vi se pare prea trivial, ați putea încerca să îi convingeți pe cei de la Bentley și Mulliner să vă doteze Bentley-ul Bentayga din garaj cu kit-ul de accesorii Field Sports, realizat în cooperare cu producătorul de arme de lux Purdey. Aceasta deoarece britanicii par pregătiți să îl introducă în producția de serie dacă se vor găsi destui vânători amatori de senzații de lux – avem senzația că cei prezenți anual la vânătoarea de la Balc organizată de Ion Țiriac ar fi candidații perfecți pentru un astfel de demers.
Este posibil ca pasionații de aventură în natură să nu fie de acord cu practicile „nobile” ale vânătorii, astfel încât ar putea fi mai interesați de oferta de sezon a britanicilor de la Mini, ce se pregătesc să ia cu asalt continentul sud-american pentru ediția aniversară cu numărul 40 a Raliului Dakar, pregătită să înceapă la Lima pe 6 ianuarie 2018. După numeroase victorii în anii trecuți și un succes relativ în 2017 (trei automobile în top zece), Mini împreună cu partenerii tradiționali – echipa germană X-Raid – vor continua tradiția un pic altfel. Aceasta deoarece anul viitor vor ataca Dakar-ul cu două modele diferite – John Cooper Works Rally, model de raliu dezvoltat pe baza celui din 2017, dotat cu numeroase modificări; dar și un spectaculos buggy dotat doar cu tracțiune spate și o caroserie din CFRP – carbon fiber reinforced plastic – și kevlar.