Home Știri (Video) Să fim i sau e – Hyundai i40 sau Mercedes S 560 e

(Video) Să fim i sau e – Hyundai i40 sau Mercedes S 560 e

de Aurel Niculescu
Să fim i sau e – Hyundai i40 sau Mercedes-Benz S 560 e

Astăzi avem două noutăți majore – coreeanul i40 și electrificatul teuton S 560 e, însă mai avem și alte surprize: Opel ne expune planurile sale, în timp ce BMW ne arată cum se fabrică noul Seria 3 (și ne oferă chiar și un bonus de tip „Easter Egg”).

Constructorul sud-coreean Hyundai ne îmbie astăzi cu reîmprospătarea modelului de clasă D – i40 Sedan și Wagon, ce aduce cu sine un design nou, o gamă de propulsoare moderne și mai multă siguranță activă. Aceasta din urmă se datorează introducerea în pachetul standard de siguranță a sistemului Forward Collision-Avoidance Assist (FCA). Desigur, fanii modelului i40 se vor bucura și să descopere aducerea întregii game de propulsoare la viitorul standard Euro 6d Temp.


La capitolul design, facelift-ul pentru piața europeană se remarcă prin modificările aduse părții frontale, acolo unde își face locul noua identitate de gamă – elementul primordial fiind grila radiatorului „Cascading Grille”. Noul i40 mai primește și jante noi de 18 inch alături de cele standard de 16 sau 17 inch, precum și două noi culori pentru interior: Merlot Red și o combinație de gri și negru, ambele contrastate de noua finisare metalică a planșei de bord.


Siguranța noului i40 se bazează pe suita Hyundai SmartSense de sisteme active și de asistență, ce include de acum și sistemul Forward Collision-Avoidance Assist (FCA). Sub capotă, i40 primește noul motor diesel Smartstream de 1,6 litri, oferit în două versiuni de putere. Varianta standard are 115 CP / 280 Nm și o cutie de viteze manuală cu șase rapoarte, în timp ce versiunea de top are 136 CP și 320 Nm, fiind livrat opțional cu transmisia 7DCT cu dublu ambreiaj. Alternativa pe benzină este reprezentată de propulsorul 1.6 GDI de 135 CP, toate motorizările fiind conforme normelor Euro 6d Temp.

Luna octombrie este una verde încă – dacă nu din punct de vedere calendaristic, măcar automobilistic. Astfel, Mercedes-Benz va lansa pe piața europeană cea mai luxoasă opțiune electrificată posibilă: a treia generație a versiunii plug in hibrid a modelului Clasa S. Noul S 560 e vine, în primul rând, cu câteva îmbunătățiri subtile față de generația precedentă. Spre exemplu, componentele modificate și noile funcții de anticipare ale sistemului inteligent de management al sistemului de propulsie oferă un plus de performanță, eficiență și chiar conveniență – datorită timpilor mai reduși de încărcare.


Noua limuzină electrificată – oferită doar în versiunea cu ampatament mărit – are parte de o transmisie 9G-TRONIC și un nou pachet de acumulatori, autonomia în modul complet electric fiind de acum de aproximativ 50 km. În același timp, sistemul hibrid combină cunoscutul V6 de 3 litri și 367 CP al casei cu un sistem EQ Power de 90 kW pentru un total de 350 kW – 476 CP / 700 Nm. Performanțele – dar și prețul, care pornește de la 96.065 euro, sunt pe măsură: 130 km/h viteză maximă în modul electric și 250 km/h combinat.


Opel se pregătește pentru un atac de proporții asupra piețelor de desfacere, anunțându-și intenția de a lansa opt modele complet noi sau cu facelift până în 2020. O atenție deosebită va fi acordată în special segmentelor de volum sau cu o creștere rapidă – acolo unde vor sosi generațiile complet noi ale modelelor Corsa, Vivaro și Mokka X. În plus, Opel se pune la punct cu standardele impuse de UE – va avea în gamă patru vehicule electrificate până la sfârșitul lui 2020 și întreaga gamă va fi electrificată până în 2024. Pentru anul viitor avem programate de la marca din Rüsselsheim două premiere majore – noua generație a bestseller-ului de clasă mică Corsa și popularul Vivaro, în versiune de pasageri dar și furgon (LCV).

În plus, compania va avea o ofertă cuprinzătoare în zona LCV cu ajutorul unor noi variante în gama Combo, în timp ce zona crossover va fi acoperită de succesorul modelului Mokka X, programat pentru 2020. Electrificarea va cuprinde Opel tot de anul viitor, din vara lui 2019 compania urmând să permită clienților plasarea de comenzi pentru versiunea complet electrică a noii Corsa, dar și pentru plug in hibridul Grandland X PHEV, ambele produse la fabrica din Eisenach. Există și vești mai puțin plăcute – Opel a decis să nu reînnoiască modelele Adam, Karl și Cascada la sfârșitul ciclului de viață, vânzările acestora continuând doar până la sfârșitul anului viitor.

Pasionații de tehnologie au întâmpinat cu plăcere introducerea noii generații a modelului de căpătâi al mărcii BMW – Seria 3. Acum, constructorul german ne face tuturor o surpriză plăcută din categoria „how it’s made”, oferind o serie întreagă de video-uri ce se concentrează pe descrierea procesului de producție de la fabrica din Munchen. P.S. În video-ul „Assembly”, dacă aveți răbdare până la final, veți putea vedea – lipsită de orice camuflaj (Seria 3 de culoare gri, minutul 11:18) și versiunea break, încă nelansată oficial de constructorul bavarez.



Să fim i sau e – Hyundai i40 sau Mercedes-Benz S 560 e

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.