Home ȘtiriSchimbare de strategie la Porsche: motorul cu ardere internă ar trebui să fie păstrat mai mult timp

Schimbare de strategie la Porsche: motorul cu ardere internă ar trebui să fie păstrat mai mult timp

de Răzvan Măgureanu
Lutz Meschke Porsche

Lutz Meschke, directorul financiar și IT al Porsche, sugerează că strategia actuală a mărcii în ceea ce privește electrificarea s-ar putea schimba din nou. De asemenea, Meschke cere politicienilor să reconsidere decizia de interzicere a motorului termic din 2035. 

Până acum, Porsche a fost destul de încrezător în ceea ce privește strategia de electrficiare a mărcii. Plnaurile inițiale prevedeau ca  80% dintre mașinile noi trebuiau să fie pur electrice până în 2030. Doar Porsche 911 ar fi urmat să fie disponibil cu motor termic.

Însă într-un interviu telefonic acordat publicației Automobilwoche referitoare la vânzările Porsche din al treilea trimestru, Metschke a declarat că Porsche ar dori să păstreze motoarele cu ardere internă mai mult timp. În plus, viitoarele platforme ar trebui să fie mai flexibile și să nu fie doar electrice dedicate.

Platforme flexibile în viitor în loc de 100% electrice

În viitor, platformele vor suporta diverse tipuri de propulsie. Adică, noile platforme să nu fie doar “electric only” ci “electric first” , adică să fie dezvoltate pentru propulsie electrică dar să poată primi și motoare convenționale și hibride.  Acest lucru s-ar putea aplica noilor modele care conform strategiei inițiale ar fi trebuit să fie doar electrice.

Este cazul lui Porsche 718 Cayman și Boxtser, viitoarei generații Cayenne și viitorului SUV de superlux cu numele de cod K1, plasat deasupra lui Cayenne. Aceste trei modele ar fi urmat să aibă în viitor doar propulsie electrică. Așadar, se pare că actualul Cayenne nu va fi ultimul model Porsche cu motor termic.

Un alt motiv de schimbare a strategiei este cererea în scădere pentru mașinile electrice. Porsche și-a asumat un risc imens oferind noul Macan în Europa doar cu propulsie electrică. Meschke admite că obiectivul inițial ca 80% din mașinile noi să fie pur electrice din 2030 rămâne realizabil, dar introducerea modelelor electrice pe multe piețe este mai lentă decât se aștepta. Prin urmare, Porsche are în vedere o abordare mai flexibilă a strategiei sale electrice.

În plus, în cadrul discuției telefonice cu Automobilwoche, Meschke a făcut apel la politicieni să reconsidere interzicerea   motoarelor cu ardere din 2035. El a subliniat că industria auto este dependentă încă de motorul cu ardere internă și că furnizorii, în special, trebuie să investească masiv în dezvoltarea lor pentru a le asigura stabilitatea economică. O concentrare pură pe electromobilitate ar pune industria într-un dezavantaj. În plus, producătorilor europeni le este greu să țină pasul cu oferta ieftină de pe piața asiatică. Prin urmare, Meschke solicită sprijin din partea UE pentru a consolida industria europeană pe termen lung.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.