Home Știri (Video) SUA vs. UE: Sierra HD, 05RR cu Twingo, DBS TAG & Levante Vulcano

(Video) SUA vs. UE: Sierra HD, 05RR cu Twingo, DBS TAG & Levante Vulcano

de Aurel Niculescu
SUA vs. UE: Sierra HD, 05RR cu Twingo, DBS TAG & Levante Vulcano

Americanii par un pic în minoritate astăzi, cu noile GMC Sierra HD și VUHL 05RR. În schimb, îi domină prin masivitate – dar nu și sportivitate – pe europenii Renault Twingo, Aston Martin DBS Superleggera TAG Heuer Edition și Maserati Levante Vulcano.

Peste ocean, se știe bine, categoria „autoturisme” este dominată copios de pickup-urile full-size: Seria F de la Ford și-a adjudecat titlul pentru a 43-ea oară consecutiv, urmată la mare distanță de rivalii direcți de la Chevrolet (Silverado) și Ram. Cu aproape un milion de unități în dreptul Ford și doar puțin peste jumătate de milion pentru competitori, este clar că atât GM cât și FCA se gândesc la un singur lucru în 2019 – cum să întărească propriile linii pentru a mai reduce din diferență.


https://youtu.be/KLCPQyT_34A
Cu F-150 destul de proaspăt încă, după un facelift operat la jumătatea lui 2017, Chevrolet și Ram au contraatacat în 2018 cu noile Silverado și Ram 1500. Anul 2019, în schimb, este rândul versiunilor HD (heavy duty) Silverado HD sosind cu puțin înaintea lansării de la NAIAS 2019 a noilor Ram 2500/3500 HD. Acum, General Motors a decis să arunce în joc și „Joker-ul” – noua generație GMC Sierra HD. La fel ca fratele mai mic, Sierra 1500, versiunile HD sunt pregătite să susțină asaltul vărului Silverado, oferind o interesantă alternativă. Culmea, dacă Silverado HD este cel excentric de această dată, Sierra HD merge pe cartea legăturii de sânge cu versiunea standard Sierra.


La nivelul designului, noul pickup heavy duty merge pe cartea supradimensionării – grilă mai impozantă, capotă a motorului cu aerisire, faruri și mai mari, dimensiuni crescute, benă mai încăpătoare și, desigur, suficient loc pentru un set de roți jumelate în spate. Bena joacă pe cartea utilității – are o înălțime de încărcare mai joasă decât pe modelul precedent, trepte de acces nu doar în dreptul ușii, ci și pe lateral. De asemenea, ușa de acces devine în sine un element important – versiunea opțională MultiPro are nu mai puțin de șase funcționalități încorporate. În plus, deoarece Sierra HD va tracta mult și des, numeroase tehnologii se axează pe această zonă: sistemul ProGrade Trailering, control prin aplicația de mobil myGMC, HUD cu diagonală de 15 inch (!) ce integrează numeroase informații și despre ceea ce este tractat, precum și funcție Rear Camera Mirror.


Sierra HD îi va face fericiți și pe utilizatorii pasionați de aventuri în natură, introducând încă de la debut varianta dedicată parcursurilor off-road, Sierra HD AT4. Interiorul este derivat direct din versiunea standard, iar tehnologiile de la bord sunt la fel de bine puse la punct. Sub imensa capotă își vor afla rezidența un nou propulsor V8 pe benzină (despre care nu au fost oferite detalii), precum și masivul V8 turbodiesel de 6,6 litri și 445 CP. Cu un cuplu de locomotivă, de 1234 Nm și legat la o nouă transmisie automată cu zece rapoarte de la Allison, Sierra HD este capabil să tracteze peste 13.600 kg (generația anterioară se oprea la 10.500 kg).



Tot din zona Americană sosește și noul VUHL 05RR, un rival mexican pentru europenele Ariel Atom, Caterham și KTM X-Bow. VUHL – adică „Vehicles Of Ultra-Lightweight And High Performance” – a apărut pe scena internațională în 2013, atunci când fondatorii – Guillermo și Iker Echeverria – prezentau modelul 05. Noul 05RR este o versiune și mai performantă – văzută prima oară la ediția 2016 a Goodwood Festival of Speed. Totuși, abia acum a fost definitivată și versiunea de serie, 05RR fiind cât se poate de similar în filozofia de concepție cu rivalii săi europeni – o adevărată jucărie pentru cele mai tehnice circuite.


VUHL 05RR adaugă 115 CP și 100 Nm la rețeta oferită de modelul 05, propulsorul Ford EcoBoost de 2,3 litri fiind de acum capabil să livreze 400 CP, pentru un sprint la 60 mph (96 km/h) în doar 2,7 secunde și o viteză de top de 255 km/h. Chiar dacă este utilizabil legal pe drumurile publice, 05RR este în elementul său mai ales pe circuit, astfel încât compania oferă o mulțime de opționale dedicate: pneuri „slick” de curse, o setare diferită a suspensiei, diferențial cu alunecare limitată, sau modificări ale direcției.



De acum ne îndreptăm atenția către noutățile europene, acolo unde în prim plan se află micul Renault Twingo. Sub deviza „mai multă distracție, mai multă sofisticare decât oricând”, constructorul francez se pregătește să prezinte versiunea cu facelift a micului Twingo la Salonul Auto de la Geneva. Segmentul A rămâne foarte competitiv în Europa, astfel încât fratele modelului german Smart ForFour primește o întreagă gamă de îmbunătățiri menite să-l păstreze cât mai proaspăt. Twingo rămâne una dintre cele mai exotice propuneri în segment, aducând cu sine numeroase schimbări de detaliu la nivelul stilului exterior. Spre exemplu, avem noi opțiuni de jante și două noi culori – Mango Yellow și Quartz White. Apoi, bara față a fost redesenată odată cu integrarea luminilor de zi LED în faruri – acestea au preluat, desigur, laitmotivul deja clasic al literei „C” și includ funcția de lumini de semnal.


În spate, Twingo are parte atât de modificări practice (un nou mâner pentru hayon) cât și estetice, fiind reluat și pentru stopuri motivul literei C. În plus, Renault a redus garda la sol cu 10 mm pentru o aerodinamică mai bună. Interiorul nu a fost nici el uitat, zona de jos a planșei de bord fiind regândită pentru a include un spațiu de depozitare pentru smartphone, precum și două porturi USB și mufa Aux-In. Opțiunile de personalizare sunt mai numeroase ca oricând, Twingo oferind pachete (negru, roșu, galben) care aduc schimbări notabile de atmosferă. Chiar și versiunile de bază au radio compatibil cu aplicația de smartphone R&Go, însă noutățile majore vin la pachet cu varianta de top. Aceasta adoptă o finisare sofisticată, alb lăcuit, are o tapiserie exclusivă și include noul sistem de infotainment Easy Link cu ecran tactil de 7 inch, compatibil Android Auto și Apple CarPlay.


De acum, Twingo beneficiază și de noile servicii Renault Easy Connect, un adevărat ecosistem ce include numeroși parteneri ai Alianței Renault-Nissan. Serviciile vor include funcționalități tip „connected navigation”, actualizări software OTA (over-the-air) și o nouă aplicație smartphone „MY Renault”. Micul Twingo este disponibil în continuare cu propulsorul pe benzină TCe 95 cu transmisie manuală sau automată EDC, de 95 CP și 135 Nm, la care i-au fost adăugate un nou sistem de evacuare și compresor cu debit variabil pentru a deveni compatibil cu standardul Euro 6D. În plus, există și o noutate – peste varianta de bază sosește SCe 75, cu 75 CP și 92 Nm, disponibil doar în combinație cu o transmisie manuală cu cinci rapoarte.



Aston Martin ne-a obișnuit cu edițiile speciale bazate pe modelele sale, astfel încât DBS Superleggera TAG Heuer Edition nu este o surpriză – ci un spectaculos normal. Ceasurile de lux și automobilele de înaltă performanță au devenit de mult o tradiție, astfel încât DBS Superleggera TAG trece direct la atac. Avem o vopsea Monaco Black pe caroseria dotată cu numeroase elemente din fibră de carbon, în timp ce etrierele de frână roșii sunt complimentate de pneurile Pirelli Color Edition cu accente coordonate. Aston Martin a dezvăluit și că ediția specială va fi limitată strict la 50 de exemplare, fiecare însoțit – evident – și de un ceas la fel de special de la TAG Heuer.


Maserati continuă să ne mențină treaz interesul pentru SUV-ul Levante, aducând în prim plan noua ediție specială Vulcano, dedicată piețelor europene și din Asia. Doar 150 de unități vor fi oferite clienților, Levante Vulcano sosind „îmbrăcat” în nuanța Grigio Lava cu pachet Nerissimo și „încălțat” cu jante de 21 inch ce ascund etriere roșii, cu șase pistonași, de la Brembo. Interiorul oferă ocupanților opțiunea alegerii între un interior din piele roșie și cusături negre sau piele neagră/cusături roșii – însă elementele din fibră de carbon glossy nu pot fi schimbate. Vulcano Edition poate fi comandat doar cu propulsorul V6 twin-turbo de 3 litri și 345 CP/ 499 Nm sau 424 CP/ 579 Nm – nu și în versiunile GTS sau Trofeo.

SUA vs. UE: Sierra HD, 05RR cu Twingo, DBS TAG & Levante Vulcano

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.