Hyundai prezintă prima revizuire a gamei electrificate Ioniq, în timp ce Fiat începe anul cu noi versiuni pentru familia Tipo. Porsche plănuiește o întoarcere în lumea raliurilor, în timp ce Leaf este liderul pieței europene EV.
Constructorul sud-coreean Hyundai a prezentat primele imagini și informații oficiale despre noua familie Ioniq – deocamdată în versiunile „Hybrid” și „Plug-in” (modelul Electric va fi împrospătat ceva mai târziu). În ciuda titulaturii de „nouă generație”, Ioniq a trecut mai degrabă printr-un simplu facelift, ce a sosit cu schimbări la capitolele design și tehnologii. Versiunea anterioară Ioniq a fost lansată în 2016, deci pur și simplu nu ar avea nici o logică să aduci la doar trei ani distanță o nouă generație – titulatura este mai degrabă rezultatul unui marketing foarte agresiv.
Spre exemplu, la exterior, singurele schimbări pentru Ioniq par a fi legate de modificarea farurilor/stopurilor, a grilei radiatorului și adăugarea a trei noi nuanțe pentru caroserie – Fluidic Metal, Electric Shadow și Liquid Sand. Interiorul este, în schimb, complet reimaginat. De acum utilizatorii pot opta și pentru noul sistem „Audio Video Navigation” oferit opțional cu ecran tactil de 10,25 inch. Acesta are parte de toate tehnologiile posibile: recunoaștere vocală, actualizări tip „over-the-air” (OTA) și compatibilitate Android Auto/Apple CarPlay, sau Hyundai LIVE Services. În plus, Hyundai introduce o mulțime de tehnologii dedicate electrificării (Smart Regenerative Braking, condus cu o singură pedală, etc.) sau creșterii gradului de asistență și siguranță – parte ale pachetului Hyundai SmartSense.
În Italia, Fiat se bazează în continuare pe succesul familiei de modele Tipo. Gama este de acum compusă din versiunile Street, Mirror, precum și nou introdusele S-Design și Sport, variantele de caroserie fiind în continuare aceleași: hatchback, sedan și Station Wagon. S-Design este disponibilă în configurație hatchback sau Station Wagon, având parte de elemente exclusive precum nuanța bi-ton Passione Red/Black și noul interior „Total Black”. Bazată pe aceasta din urmă, vârful de gamă Tipo „Sport” este disponibil doar pe hatchback și aduce cu sine un kit de caroserie compus din parșocuri față/spate, praguri, difuzor și spoiler în spate – toate pentru un plus de dinamism. Cele două versiuni sunt disponibile cu propulsoarele pe benzină de 1,4 litri de 95 CP și 1,4 T-Jet de 120 CP, precum și diesel-urile de 1,3 și 1,6 Multijet cu 95 și 120 CP.
Doar ce au prezentat noul 718 Cayman GT4 Clubsport, dedicat pasionaților circuitelor și Porsche deja se gândește la următoarea categorie din motorsport pe care vrea să o cucerească. Astfel, constructorul din Zuffenhausen plănuiește o legendară revenire la cursele de raliu. Astfel, divizia motorsport din Weissach a început modificarea noului Clubsport pentru a deveni compatibil cu regulile FIA R-GT, urmând să parcurgă oficial primele sale probe speciale în sezonul 2020. Cayman GT4 Rallye este inspirat din GT4 Rallye Concept Car, prezentat anul trecut la Rallye Deutschland – însă tehnic el se bazează pe noul 718 Cayman GT4 Clubsport, nu pe Cayman GT4 Clubsport construit până în 2018.
Nissan Leaf, recent împrospătat la CES 2019, a fost în 2018 cel mai bine vândut automobil nou în Norvegia, precum și EV-ul numărul unu la nivelul întregului continent european. Piața nordică rămâne un important exemplu de gândire sustenabilă, fiind practic fără precedent ca un model complet electric să dețină supremația totală. În plus, Leaf a reușit să detroneze anul trecut fratele de concern Renault Zoe pentru a culege laurii la nivelul segmentului EV pe întreg continentul european, cu livrări de 40.699 unități.