La Salonul Auto de la Bruxelles s-a dat startul evenimentelor din industria auto europeană, iar noutățile sunt foarte interesante – mai ales pentru un astfel de salon, de anvergură mai restrânsă. Ford are noutăți majore – Mondeo cu facelift și o interesantă conversie în stil „camper” a cunoscutului Transit. În schimb, Nissan se gândește la maeștrii artizani care au nevoie de inspirație naturală, cu NV300 Concept.
Cea mai importantă noutate de la Salonul Auto de la Bruxelles este cu siguranță introducerea noii familii Ford Mondeo. În Belgia, constructorul american nu a prezentat doar facelift-ul modelului de clasă medie, ci au introdus și o versiune complet nouă: Mondeo Hybrid Wagon. Adevărul este că marele Mondeo chiar avea nevoie de câteva îmbunătățiri – mai ales dacă ținem cont de fratele său din SUA, Fusion, care a trecut prin procedura „chirurgicală” încă de anul trecut. La Bruxelles, Mondeo este o prezență discretă – la nivelul stilului exterior schimbările sunt cât se poate de subtile. Avem faruri cu LED și stopuri modificate, precum și alte „cosmetizări” menite să mențină treaz interesul.
La interior, situația este și mai liniștită – cea mai evidentă schimbare fiind utilizarea unui sistem de control cu element rotativ pentru transmisia versiunilor echipate cu o cutie automată. La nivel de detaliu, de acum fiecare versiune (Titanium, ST‑Line sau Vignale) are elemente unice de identificare în habitaclu, pentru „o atmosferă mai premium”. La capitolul tehnologii, Mondeo are parte de sistemul Adaptive Cruise Control cu funcție Stop & Go, precum și de Intelligent Speed Limiter. Cele mai multe schimbări au avut loc sub capotă, unde Mondeo are de această dată noutăți majore. De acum încolo, unica opțiune pe benzină oferită este versiunea 1.5 EcoBoost de 165 CP. Fanii diesel au în schimb de unde alege – iar Ford le face cadou o nouă gamă de motorizări. Noul EcoBlue de 2 litri oferă opțiuni de 120, 150 și 190 CP – ultimele două putând fi echipate cu noua transmisie automată cu opt rapoarte și sistemul de tracțiune integrală Intelligent All-Wheel Drive.
Pentru cei care vor să îmbine utilul cu protejarea naturii (sau a propriului buzunar), Ford introduce – pentru prima oară în gama sa – o versiune hibridă în combinație cu o caroserie tip station wagon. Mondeo Hybrid wagon a sosit la Bruxelles cu sistemul de propulsie de pe versiunea sedan, ce combină un 2 litri pe benzină cu un motor/generator electric și un pachet de acumulatori de 1,4 kWh – totalul oferit fiind de 187 CP, pentru un consum mediu de 4,2 – 4,4 l/100 km. Chiar și în versiunea electrificată, Mondeo rămâne un model practic – wagon-ul are 403 / 1508 litri la dispoziție pentru încărcarea bagajelor.
În plus, Ford pare pregătit de un nou val de pasiune pentru modele convertite în autorulote – odinioară foarte în vogă. Cum Ford și Mercedes produc unele dintre cele mai cunoscute van-uri din întreaga lume – Transit și Sprinter – era și logic ca firmele specializate să-și îndrepte atenția către acestea. Însă americanii vor să intre în segment oficial – cu ajutorul noului Transit Custom Nugget. Prezentat la Bruxelles, noul „camper van” a fost dezvoltat cu ajutorul specialiștilor de la Westfalia și sosește în două versiuni: Nugget și Nugget Plus.
Prima oferă suficient spațiu la bord pentru odihna nocturnă a patru persoane, având inclusiv o chicinetă complet echipată. Nugget Plus, datorită lungimii (+36.7 cm) și ampatamentului extins, include și o toaletă cu chiuvetă. Transit Custom Nugget are parte de toate tehnologiile Ford – de la sistemul de infotainment Sync 3 cu ecran tactil de 8 inch la propulsorul diesel EcoBlue de 2 litri și 130 sau 170 CP. Primele livrări vor avea loc în Europa în Austria, Belgia, Germania, Italia și Elveția.
Nissan se luptă cu Transit Custom în segmentul van-urilor comerciale medii, însă la Bruxelles a preferat o altă abordare pentru NV300 Concept-van. Dacă anul trecut se gândeau și ei la petrecerea timpului liber, de această dată au în vedere orele de lucru… artistic. Frate bun cu Renault Traffic (și Opel Vivaro sau Fiat Talento), NV300 a devenit anul acesta stația de lucru mobilă perfectă pentru artizanii lemnului. În plus, compania nu a ratat ocazia de a prezenta viziunea sa pentru viitor. Ei au inclus la bord nu doar soluții inteligente pentru artiști, ci și o sursă de putere mobilă, integrată – Nissan Energy ROAM. Acest „power pack” este utilizabil pe orice fel de vreme și are capacitatea de stocare de 700 Wh, livrând uneltelor profesioniștilor până la 1 kW.
Bonus, pentru a uita un pic de această zi de luni mohorâtă, vă arătăm în video-ul de mai sus ce idei a mai avut Chevrolet în ultimul timp. Ei se pregătesc, se pare, pentru o vizită la cinema – acolo unde Chevy este partener cu Warner Bros. pentru noua animație „The LEGO Movie 2: The Second Part”. Și pentru că vorbim despre Lego, specialiștii Master Builders au decis să construiască propriul lor pickup Chevrolet Silverado Trail Boss. Le-a luat „doar” 2000 de ore și au avut nevoie de 334.544 piese – toate faimoase cărămizi Lego.