Home ȘtiriIndustrie Situația financiară a producătorilor auto pe anul 2021

Situația financiară a producătorilor auto pe anul 2021

de George Grosu

La capitolul profit, constructorul auto italian Ferrari se află de departe pe primul loc în anul 2021. Compania din Maranello câștigă peste 97.000 de euro pe fiecare automobil vândut. În general, producătorii auto au vândut mai puține automobile în anul 2021, dar profiturile acestora au crescut comparativ cu anul 2020.

Provocările grele cu care s-a confruntat industria auto pe parcursul anului 2021, au condus la rezultate financiare fără precedent pentru majoritatea producătorilor din Europa, SUA, Japonia și Coreea de Sud. Aceasta este prima și cea mai surprinzătoare concluzie a unui studiu detaliat al rapoartelor publicate recent a unui număr de 19 producători auto din întreaga lume. Cel mai relavant lucru este că anul trecut s-au vândut mai puține automobile decât în pre-pandemie, însă profiturile au crescut.

Conform situațiilor financiare ale producătorilor: Aston Martin, BMW Group, Mercedes-Benz, Ferrari, Ford, Geely Group, General Motors, Honda, Hyundai și Kia, Isuzu, Mazda, Renault-Nissan, Stellantis, Subaru, Suzuki, Tata Group, Tesla, Toyota și Volkswagen Group, veniturile cumulate s-au ridicat la 1,74 trilioane de euro (1 trilion este echivalentul a 1.000 miliarde), în creștere cu 13% față de anul 2020, dar în scădere cu 6% față de anul 2019. Este interesant de observat că unitățile vândute nu au urmat aceeași cale.

În anul 2021, aceste companii au reușit să înmatriculeze un număr de 69,54 milioane de vehicule, cu 2% mai mult decât în ​​anul 2020 dar cu 14% mai puțin decât în ​​anul 2019. Aceasta înseamnă că producătorii auto fie au majorat prețurile sau au oferit numeroase reduceri promoționale la prețul final de vânzare pe parcursul anului. Acest fenomen ciudat se explică parțial prin lipsa de automobile noi disponibile ca urmare a crizei de cipuri care a cuprins mare parte din anul 2021. Mai puține mașini disponibile și cererea în creștere după luni de blocare au împins ofertele tot mai sus.

De fapt, cifra de afaceri medie a unităților vândute în anul 2021 a fost de 25.073 de euro, în creștere cu 11% și, respectiv, 10% față de anul 2020 și respectiv în anul 2019.

Privind cifrele din bilanţ, rezultatul din exploatare a arătat un alt fapt interesant. În ciuda impactului pandemiei asupra economiilor globale și a dificultăților de a produce automobile, cei 19 producători auto luați în considerare au înregistrat profit mai mare decât în ​​anii 2020 și respectiv 2019.

Profiturile generate din operațiunile companiei (venituri totale minus costurile de producție și cheltuieli administrative și de vânzări) au fost de 132,37 miliarde de euro pe anul 2021. Cu alte cuvinte (și în alte valute), din cei 100 de dolari generați în vânzări, aceste companii au reușit să transforme 7,6 în câștiguri.

În schimb, în ​​anul 2020, când pandemia era cea mai acută, ei au câștigat 3,6 dolari pentru fiecare 100 de dolari din vânzări. În schimb, în anul 2019, profiturile operaționale au fost de doar 5,1 USD. Creșterea pare impresionantă și când se compară profitul total din exploatare cu numărul total de automobile vândute. Câștigurile au scăzut de la 1.168 euro pe automobil în anul 2019 la 811 euro pe automobil în anul 2020 și apoi au crescut la 1.903 euro pe automobile în anul trecut.

Accentul pus pe modelele din categoria SUV și pe cele cu propulsie electrică i-a ajutat pe acești OEM (Original Equipment Manifacturer – producători de echipamente originale, denumirea și mai corectă a producătorilor de automobile) să compenseze pierderile mari provenite de la automobilele dotate cu motoare convenționale. Neavând suficienți semiconductori pentru a produce automobile, producătorii i-au folosit pur și simplu cei puțini pe care îi aveau pe stoc pentru a produce automobilele care aveau mai multe șanse să fie vândute sub formă de bonusuri (EV) sau care sunt mai atractive pentru clienți (SUV-urile).

Ferrari continuă să fie de departe cel mai profitabil producător auto. Marja operațională a crescut de la 21,4% în anul 2020 la 25,5% anul trecut. Conform datelor, construxtorul italian din Maranello a câștigat suma de 97.530 euro pe fiecare automobil vândut în anul 2021 (profituri operaționale). Al doilea cel mai profitabil producător auto a fost Tesla cu 6.154 de euro pe fiecare automobil comercializat.

Via JATO Dynamics

Ferrari 296 GTB
Ferrari 812 Competizione

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.