Francezii de la Citroën au îmbunătățit rețeta modelului de clasă medie, Citroën C5, adăugând câteva elemente de stil și echipamente care fac viața la bord mai plăcută.
Text: Alexandru Gugoașă. Foto: Radu Chindriș
Citroën C5 a fost, încă de la lansare, o apariție plină de stil în clasa medie, iar francezii care au creat mașina au dorit să țină întotdeauna ștacheta foarte sus. Lui C5 aproape că nu i-a lipsit niciodată nimic în materie de dotări și echipamente pentru a face carieră în segmentul său. De la scaune cu masaj până la sofisticate sisteme de siguranță, Citroën C5 a oferit mereu exact ceea ce au cerut clienții. Chiar și așa, mici retușuri sunt uneori necesare, mai ales dacă luăm în considerare ritmul rapid al schimbărilor din industria auto. Nicio clasă de modele nu este ferită, nici măcar cea medie, considerată a fi mai conservatoare. Cum Citroën C5 a fost lansat în 2008, de atunci fiind comercializate 400.000 de modele break și berlină, toamna 2012 pare a fi un moment tocmai propice pentru o discretă reîmprospătare a gamei. Citroën C5 facelift se apropie mai mult de imaginea mărcii promovată în prezent, odată cu modificarea părții frontale, care devine mai expresivă. Farurile cu xenon adaptive integrează acum lumini de zi cu leduri, foarte utile și chiar atrăgătoare, am spune noi. Stopurile au, de asemenea, un design nou, cu o zonă albă în mijloc. La capitolul dotări, C5 plusează cu un nou model de jante, de 17”, denumite Egee, și cu o culoare metalizată, brun Guaranja.
La interior, schimbările lipsesc, dar, în afară de ergonomia unor comenzi, nici nu prea ar fi fost ceva de modificat. Materialele sunt în continuare demne de segmentul premium al clasei medii, iar în materie de sisteme, totul se află la cel mai înalt nivel. Navigația dispune de hărți foarte bune și detaliate, inclusiv pentru România – sistemul audio al mașinii de test avea un amplificator Hi-Fi excelent –, iar scaunele electrice cu memorii asigură un confort suprem. Scaunul șoferului beneficiază inclusiv de o funcție de masaj care ar trebui să te ferească de dureri de spate pe distanțe lungi, dar nu reușește întotdeauna acest lucru.
Citroën C4 Cactus – primele imagini cu noul crossover al francezilor
Motorul diesel de 2,0 l în combinație cu cutia automată cu șase trepte îndeamnă la condus relaxat, mai ales pentru că schimbările treptelor se fac lin, fără șocuri, dar, totodată, prea lent pentru a permite un pilotaj în ritm ceva mai alert. Impresia de călătorie mai presus de orice griji este întreținută inclusiv de suspensia pneumatică reglabilă, Hydractive.
Un nou facelift pentru Renault Laguna
Toate aceste calități au însă prețul lor, așa că mașina cu dotările complete descrise în articol costă aproape 37.000 de euro, o sumă deloc neglijabilă într-un segment unde majoritatea cumpărătorilor se opresc la un buget de 25.000 de euro.
ams 12/2012
Comentarii închise.