Home Teste Test: Citroën DS5 Hybrid4

Test: Citroën DS5 Hybrid4

de

Citroen DS5 077

Citroën DS5 Hybrid4 este una dintre cele mai interesante mașini de acest tip de pe piață, propulsia fiind asigurată de combinația dintre un motor diesel și două electrice.

 

Text: Alexandru Gugoașă. Foto: Citroën

Mașinile hibride care se abat de la soluția clasică și testată ce prevede utilizarea unui propulsor pe benzină și a unuia electric pot fi numărate pe degetele de la o mână. Se poate spune așadar că producătorul francez este un deschizător de drumuri într-un segment care devine din ce în ce mai important pentru consumatori. De altfel, utilizarea unui diesel foarte economic de ultimă generație, în locul unui propulsor similar pe benzină, pare a fi soluția ideală care combină avantajele a două epoci – cea a propulsoarelor termice, aflată la apus, și a celor electrice, aflată abia la început. Rezultatul ar trebui să fie, cel puțin la nivel teoretic, spectaculos pentru economia de combustibil și nivelul emisiilor. În plus, Citroën DS5 Hybrid4 are, așa cum îi sugerează și numele, tracțiune integrală, asigurată de prezența unuia dintre motoarele electrice pe puntea spate. Ce se întâmplă însă în realitate? Cifrele anunțate constructor sunt foarte optimiste – consum mediu de 3,8 l/100 km, urban de doar 3,9 l și emisii de CO2 extrem de mici, 99 g/km (doar cu jantele de 17”, cu cele de 19”, emisiile sar la 107 g).

Bord futurist, cu multe butoane mici ce necesită un anumit timp de acomodare. Finisare și materiale foarte bune, pe de altă parte.

Bord futurist, cu multe butoane mici ce necesită un anumit timp de acomodare. Finisare și materiale foarte bune, pe de altă parte.

Noi am obținut însă o medie de 6,6 l/100 km, în condițiile unui traseu preponderent extraurban, dar care a fost străbătut la viteze mari, de autostradă. În oraș însă, dacă traficul este foarte aglomerat, utilizarea energiei electrice la plecările de pe loc și pe distanțe scurte (până la 2 km) face cu adevărat diferența față de un diesel clasic, consumul mediu fiind la același nivel – sub 7 l/100 km – cu cel extraurban.  Deși cele trei propulsoare oferă un maximum de 200 CP, comportamentul rutier nu poate fi denumit tocmai sportiv.  Suspensiile sunt ferme, însă direcției îi lipsește pur și simplu acea precizie pe care și-ar dori-o un șofer entuziast. Călcâiul lui Ahile la această mașină este însă cutia de viteze. Singura opțiune pentru Citroën DS5 Hybrid4 e cutia pilotată cu șase rapoarte, o soluție nefericită. Aceasta schimbă foarte lent treptele și uneori transmite șocuri în caroserie, atunci când o face. Este un mare minus care afectează confortul la drum și rafinamentul funcționării unui sistem de propulsie care altfel își face foarte bine treaba.

Test comparativ: Opel Ampera vs Toyota Prius Plug-in Hybrid

Un asemenea de pachet tehnologic impresionant nu avea cum să fie ieftin, însă prețul de 40.650 de euro ar putea reprezenta un impediment serios în calea succesului. Pe de altă parte, mașina vine foarte bine echipată, având în standard toate dotările de confort pe care ți le-ai putea dori.

ams 7/2012

Bord futurist, cu multe butoane mici ce necesită un anumit timp de acomodare. Finisare și materiale foarte bune, pe de altă parte.

Articole similare

Comentarii închise.