Home Teste Test: Mazda CX-5 CD150

Test: Mazda CX-5 CD150

de

2015_Mazda_CX5_action_11

Mazda CX-5 este una dintre acele puține mașini care oferă tot confortul și polivalența necesare unei familii, dar care nu renunță absolut deloc la caracterul emoțional al mărcii japoneze.

Text: Cristian Sterea. Foto: Mazda

 

Deși se află la prima generație, SUV-ul CX-5 a câștigat, încă de la momentul lansării, inimile multor clienți, devenind unul dintre pilonii principali de susținere ai gamei Mazda. Pe absolut toate piețele de desfacere, vânzările preconizate au fost depășite substanțial în practică, iar în Europa, CX-5 a devenit chiar cel mai popular model al mărcii. Această performanță remarcabilă se pare că i-a ambiționat și mai mult pe inginerii japonezi, care au pregătit, cu ocazia faceliftului, un set de îmbunătățiri oportune. Exteriorul nu marchează o schimbare din temelii a designului, dar aduce o grilă frontală nouă a radiatorului, un spoiler redesenat și faruri cu lumini de zi spectaculoase, bazate pe tehnologia LED. Totodată, CX-5 dispune și de proiectoare de ceață cu leduri.

Modificările aduse de facelift nu sunt foarte vizibile, dar confortul a fost simțitor îmbunătățit și au apărut o serie întreagă de dotări de siguranță și confort utile.

Modificările aduse de facelift nu sunt foarte vizibile, dar confortul a fost simțitor îmbunătățit și au apărut o serie întreagă de dotări de siguranță și confort utile.

La interior, s-a urmărit îmbunătățirea confortului și a laturii practice, astfel că frâna de mână clasică a fost înlocuită cu una electronică, o premieră pentru Mazda, eliberându-se astfel un spațiu util de depozitare pe consola centrală, iar scaunele au fost reconfigurate pentru a spori confortul la drum lung și susținerea laterală pe viraje. Habitaclul a rămas la fel de încăpător, atât pentru ocupanții locurilor din față, cât și pentru cei din spate, și pune la dispoziție un portbagaj ce poate primi 463 de litri de bagaje în aranjament standard sau 1620 atunci când spătarul banchetei este rabatat. Configurația bordului a fost ușor schimbată prin integrarea în partea superioară a consolei centrale a unui display tactil cu diagonala de 7 inchi, care facilitează interacțiunea cu noul sistem de infotainment și de conectare cu telefoanele mobile inteligente MZD Connect.

Test: Honda CR-V 2.2D Executive

Faceliftul a crescut considerabil nivelul de siguranță activă prin integrarea celor mai noi tehnologii Mazda în acest domeniu. În primul rând, farurile adaptive cu leduri, ce și-au făcut loc printre opționale, împreună cu sistemul de control automat al fazei lungi asigură o vizibilitate mult mai bună pe timp de noapte prin direcționarea inteligentă a luminii astfel încât să extindă raza de vizibilitate a șoferului, dar fără să-i afecteze pe conducătorii autovehiculelor de pe contrasens. Tot aici, putem aminti sistemul Lane-Keep Assist System (LAS), cu rol în evitarea schimbărilor nedorite de bandă, care adaugă avertizării sonore a sistemului existent o vibrație în volan, dar și asistarea automată a direcției la nevoie, noul sistem de alertă a conducătorului auto, care recomandă o pauză prin intermediul unui indicator luminos de pe bord, în cazul în care senzorii mașinii identifică un comportament rutier neobișnuit, precum și pilotul adaptiv cu asistent inteligent de frânare, disponibil atât pe transmisia manuală, cât și pe cea automată.

Nu doar prin dimensiunea și modularitatea portbagajului, ci și prin polivalență, Mazda CX-5 este o recomandare excelentă pentru familiști.

Nu doar prin dimensiunea și modularitatea portbagajului, ci și prin polivalență, Mazda CX-5 este o recomandare excelentă pentru familiști.

Mazda CX-5 este oferită în cinci versiuni de motorizare, toate respectând norma antipoluare Euro 6, dintre care trei sunt alimentate cu benzină, iar două diesel, puterile dezvoltate fiind cuprinse între 160 și 192 CP. Versiunile de bază dispun de tracțiune față, iar cele de top pot fi echipate cu transmisie automată. Sistemul 4×4 cu diferențial central controlat electronic a fost îmbunătățit pentru a răspunde mult mai prompt în cazul schimbărilor bruște de aderență. Deși motorul diesel nu urmărește trendul downsizingului, având cilindreea de 2,2 litri, grație raportul scăzut al compresiei asigură o funcționare evident mai rafinată decât a altor motoare din această categorie, zgomotul și vibrațiile fiind evident mai reduse, precum și o elasticitate superioară. În plus, transmisiile au un comportament excelent, atât cea manuală, cât și cea automată, ceea ce face ca Mazda CX-5 să fie un partener de călătorii plăcut indiferent de stilul de condus ales. Trebuie amintită și ușoara recalibrare a suspensiilor, care a adus mai mult confort prin îmbunătățirea capacității de amortizare a denivelărilor mici și reducerea zgomotului articulațiilor, dar care nu a avut influențe negative asupra caracterului dinamic entuziasmant al mașinii.

Noua Mazda CX-5 are toate argumentele necesare pentru a-și menține aceeași evoluție bună în plan comercial și a ajuns în showroomurile din România în luna martie. Sunt disponibile cinci niveluri de dotări, iar prețurile încep de la 22.590 de euro.

ams 4/2015

Nu doar prin dimensiunea și modularitatea portbagajului, ci și prin polivalență, Mazda CX-5 este o recomandare excelentă pentru familiști.
Modificările aduse de facelift nu sunt foarte vizibile, dar confortul a fost simțitor îmbunătățit și au apărut o serie întreagă de dotări de siguranță și confort utile.

Date tehnice

Articole similare