Home Teste Test: Mercedes C-Class 220 BlueTec

Test: Mercedes C-Class 220 BlueTec

de

_RBC9545

În testul internațional realizat de redactorii-șefi ams, noul Mercedes C-Class a impresionat, dar cum se comportă în România dieselul C 220 cu transmisia automată 7G-Tronic Plus și un pachet de echipare ultramodern?

Text Adrian Drăgan. Foto: Radu Chindriș

 

Așteptările de la noul model C-Class sunt uriașe. Este adevărat că, din punct de vedere tehnic, al siguranței, dimensiunilor și finisării, este noul benchmark din clasa medie premium. Dar ceea ce impresionează e că, din punct de vedere dinamic, se află doar puțin sub Seria 3, mai ales cu sistemul de suspensii adaptive prezent și pe modelul din testul de față. Și nu-i vorba doar despre controlul electronic al amortizoarelor, ci despre un layout complet nou al suspensiilor, ceea ce i-a adus un mare câștig nu doar în privința confortului la rulare, ci și al agilității. Iar asta, indiferent de motorizare.

Test: Mercedes C-Class

Mercedes C-Class impresionează și prin eficiență, mai ales la capitolul consum, iar pentru dieselul din test, cifrele sunt chiar mai impresionante decât în cazul benzinarului. Și, într-adevăr, noul C-Class exhibă rafinament, se conduce ușor, nu produce zgomote deranjante, ba chiar nici nu se aude că sub capotă ar fi un diesel de 2,2 litri și 170 CP. Levierul cutiei de viteze automate 7G-Tronic Plus, care a migrat pe coloana volanului, necesită puțină obișnuință. Dar astfel a rămas loc suficient pentru noua centrală de comandă cu comutator rotativ și touchpad. Acesta din urmă este precis, dar uneori îl poți atinge cu antebrațul, ceea ce e cam deranjant. În plus, nu poți să nu remarci programele de control ale managementului propulsiei și suspensiei care schimbă răspunsul direcției, al cutiei și al motorului, precum și duritatea suspensiei. În modul Individual, șoferul poate chiar seta separat aceste lucruri.

Top test: BMW 320d GT

Cu sau fără diesel sub capotă, Mercedes C-Class se remarcă prin silențiozitatea cu care rulează, spațiul interior și finisarea rafinată punându-i și mai bine în valoare calitățile. Sigur că sunt unele lucruri care necesită un timp de adaptare din partea șoferului, precum unele comenzi care pot fi accesate și de pe volan, și prin comutatorul rotativ, dar com­pensează printr-un pachet de siguranță activă și pasivă impresionant și printr-o eficiență de invidiat.

Firește că se poate rula sportiv, având suficient suflu în plămâni și elasticitate în tendoane, dar de ce să nu te bucuri mai bine de o călătorie relaxată într-o ambianță elegantă?

ams 7/2014

Date tehnice

Articole similare