După facelift, Mercedes CLS îmbină eleganța cu sportivitatea într-o manieră și mai inspirată. Principalele noutăți: farurile adaptive Multibeam Led și cutia de viteze automată 9G-Tronic.
Text: Cristian Sterea. Foto: Radu Chindriș
Mercedes CLS nu este doar inventatorul segmentului coupé-urilor cu patru uși, ci și una dintre cele mai spectaculoase forme pe care le poate lua un automobil. Aflat deja la a doua generație, acesta a trecut recent printr-un facelift destul de discret, cel puțin la nivel estetic. Modificările cele mai importante, dacă putem să le spunem importante, se regăsesc la partea frontală și constau în redesenarea grilei radiatorului, a spoilerului și farurilor. Sursele de inspirație se pare că au fost găsite în cadrul gamei de modele Mercedes, spoilerul fiind inspirat de la E-Class Coupé, iar grila radiatorului, de la A-Class. Oficialii mărcii anunță și blocuri optice posterioare noi, cu tentă fumurie, și alte câteva detalii noi, dar, în afară de fanii fundamentaliști ai mărcii, există șanse minime ca diferențele să fie remarcate de altcineva. Oricum, cred că toată lumea este de acord că nu se impuneau schimbări estetice majore și că Mercedes CLS arată acum chiar și mai bine, fiind mai elegant și mai senzual, fără a pierde din caracterul sportiv.
Dintr-o perspectivă tehnică, noile faruri adaptive Multibeam Led ies ceva mai mult în evidență. Acestea sunt compuse din 24 de leduri pe fiecare far și lucrează în parteneriat cu o cameră video pentru a ilumina cât mai eficient drumul, fără a-i deranja pe ceilalți participanți la trafic. În plus, lumina generată de acestea are o temperatură apropiată celei solare, fiind mult mai odihnitoare pentru ochii șoferului decât cea generată de becurile cu xenon. Totodată, structura foarte complexă a elementelor ce compun farul, care arată precum o operă de artă modernă încapsulată într-un glob de sticlă, subliniază și la nivel vizual înaltul nivel tehnic atins.
Interiorul renunță la vechiul ecran integrat în bord, în favoarea unei tablete cu diagonala de 8 inchi care lasă senzația că plutește, grație sistemului de prindere mascat. Aceasta marchează și introducerea noului sistem multimedia Comand, care oferă, printre altele, și acces la internet. În rest, pasagerii se pot bucura de aceleași finisaje pline de bun-gust, de insonorizarea excelentă a cabinei și de scaunele superb configurate. Pentru a susține și la interior accentele de coupé, bancheta este gândită pentru a primi doar două persoane. Pavilionul coborât și plonjat către partea din spate îi penalizează ușor pe ocupanții mai înalți ai mașinii, dar lucrurile nu devin sub nicio formă problematice. Latura practică e susținută de portbagajul cu capacitatea de încărcare de 475 de litri, o valoare mai mult decât decentă pentru acest gen de mașină.
În cazul versiunii 250 BlueTEC, echipată cu un diesel de 2,2 litri, ce dezvoltă 204 CP și un cuplu motor maxim de 500 Nm încă de la turația de 1600 rpm, Mercedes CLS nu uimește prin performanțe, ci mai degrabă prin consumul de combustibil înregistrat, care pe parcursul testului a depășit doar ușor pragul de 6 l/100 km, în cazul unui traseu preponderent urban, dar parcurs într-un regim destul de susținut. Fiind vorba despre o versiune dotată cu tracțiune integrală, nu am putut experimenta noua transmisie automată 9G-Tronic, aceasta fiind disponibilă doar în cazul modelelor cu tracțiune spate, dar nici bine cunoscuta cutie de viteze 7G-Tronic nu ne-a dezamăgit deloc, deși uneori e ceva mai lentă în schimbarea rapoartelor. Una peste alta, fiind vorba despre o versiune de motorizare de bază, merită apreciate reprizele viguroase.
Test: Audi A7 Sportback 3.0 TDI Bi-Turbo
Fără a pierde din vedere confortul, trenul de rulare are o setare care favorizează sportivitatea. Mai mult, direcția cu un feedback mulțumitor, având totodată o asistare care necesită o forță relativ mică de rotire a volanului, și tracțiunea 4Matic excelentă se dovedesc a fi aliați de nădejde atunci când virajele sunt atacate cu entuziasm.
Deși nu mai e singur în nișa coupé-urilor cu patru uși, Mercedes CLS este în continuare o alegere foarte inspirată: are o personalitate aparte, se descurcă bine în orice ipostază și rămâne un deschizător de drumuri, de data aceasta prin tehnologie.
ams 3/2015




























