Home Teste TEST: Tesla Model X

TEST: Tesla Model X

de

Cu Model X, Tesla ridică pretențiile – dar este SUV-ul electric o revoluție? Încercăm o clarificare în testul următor.

Indiferent ce părere ai despre Tesla, un lucru e cert: Model X este impresionant. N-ai cum să ignori ușile aparte, marele ecran tactil de 17 inchi din centrul planșei de bord, update-urile tehnologice „over the air“ și capacitatea enormă de accelerare – în special în cazul versiunii X P90D, testată de noi, care dezvoltă 539 CP și înmagazinează energia într-o baterie de acumulatori de 90 kWh. Ca la orice Model X, unul din motoarele electrice transmite cuplul punţii faţă, iar al doilea, celei spate, ceea ce înseamnă că tracţiunea este integrală.
Dar în primul rând este vorba de acele uşi. Toate se deschid electric, iar cele din spate, dincolo de care trei scaune confortabile îşi aşteaptă pasagerii, dispun de o inteligență proprie, deschizându-se fracționat atât cât le permite spațiul. În plus, ma­șina oferă şi foarte mult spaţiu pentru bagaje, inclusiv sub capota frontală, unde nu se găseşte, ca de obicei, un motor termic tradițional.

Dar să ne concentrăm pe postul şoferului. Apași pedala de frână şi uşa se încuie automat – sau poţi face asta prin intermediul touchscreenului. Pri­vești exteriorul printr-un parbriz panoramic imens. Acesta împreună cu habitaclul cu forme simple contribuie la senzaţia pregnantă de spaţiu. Model X include aproape toate comenzile pe marele ecran central, ce oferă printre altele rezoluţie înaltă şi navigaţie Google Maps, cu ale sale informaţii despre trafic în timp real. Cool, dar nu în totalitate: procesarea informațiilor nu e mereu cea mai fluidă.

Puţin „crispat“ prin traficul urban, ca orice SUV lung de 5 m şi lat de 2, Model X se simte în largul său în călătoriile lungi. Fiind un automobil greu, nu se simte cel mai confortabil dacă este împins cu forță în curbe. Direcția pare artificială și oferă mult mai puțin feedback și precizie decât un Audi Q7 sau BMW X5. Cu pneurile sale cu talon mic, pe jante de 22 de inchi, Tesla tinde să protesteze și pe denivelările scurte, pe care le atacă destul de dur.

Pe de altă parte, grupul motopropulsor este de-a dreptul entuziast. Pe autostradă, chiar și la 180 km/h, ar fi bine să-ți încordezi bine mușchii gâtului înainte să apeși la maximum accelerația. Și asta în timp ce consumă 26,9 kWh/100 km, echivalentul a doar 6,4 l/100 km, așa că e foarte greu să nu te lași sedus de Model X.

Plusuri: Motor impresionant, tracțiune foarte bună, ținut de drum sigură, mult spațiu pentru pasageri și bagaje
Minusuri: Feeling sintetic al direcției, performanțe afectate de rularea în sarcină

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.