Toyota Harrier a ajuns acasă în Japonia la cea de-a patra generație. SUV-ul reprezintă un model interesant în gama constructorului: primele două generații au fost comune cu Lexus RX, iar următoarele mai degrabă cu RAV4.
Toyota consideră modelul Harrier ca făcând parte din segmentul „Urban SUV”, prima generație fiind lansată în 1997. Motivul pentru care Harrier a fost inițial strâns înrudit cu Lexus RX este foarte simplu: marca de lux nu era încă prezentă pe piața locală, ci doar în America. Totuși, noua generație are un alt profil – fiind bazată pe arhitectura TNGA (GA-K). Comparativ cu modelul anterior – și el înrudit cu platforma dedicată modelului compact RAV4 – Toyota Harrier este acum mai lat cu 20 de mm și mai scund cu 30 de mm (L/l/h: 4740 / 1855 / 1660, ampatament 2690 mm).
În același timp ampatamentul a crescut și el cu 30 de mm pentru a oferi mai mult spațiu în cabină. Noua platformă permite și introducerea a numeroase sisteme noi de asistență – Active Cornering Assist (ACA), Dynamic Force Engine sau Direct Shift-CVT. Nu lipsește nici pachetul de siguranță „Toyota Safety Sense”, iar versiunea hibridă are și priză de accesorii de 100V/1500W – vehiculul putând fi utilizat inclusiv pe post de generator în cazul unor urgențe.
Noua generație Toyota Harrier este disponibilă în două versiuni de putere – ambele fiind oferite cu sau fără tracțiune integrală. Versiunea Toyota Hybrid System (THS II) are parte de un propulsor cu patru cilindri în linie de 2,5 litri și unul sau două motoare electrice – varianta FWD are 218 CP, în timp ce modelul AWD are 222 CP în total. Motorizarea convențională are 2 litri și 171 CP / 207 Nm.
https://youtu.be/XsErTWMIGII