Cu aproape 10 milioane de autovehicule comercializate, Toyota își menține poziția de lider la vânzări la nivel global. Podiumul este completat de GM și VW.
Toyota a anunțat că vânzările sale anuale au avansat cu 2,4% în 2013, până la 9,98 milioane de unități. Grupul GM a comercializat 9,71 milioane de autovehicule, iar, din informațiile preliminare, VW se pare că s-a oprit la 9,7 milioane de mașini, comunicarea exactă a rezultatelor comerciale și financiare fiind programată în martie.
China devine prima piață auto cu vânzări de peste 20 mil. unități
Cu excepția anului 2011, când producția și distribuția grupului japonez au fost puternic afectate de cutremur și tsunami, Toyota conduce în topul vânzărilor din 2008 încoace, adjudecându-și poziția de lider de la GM, după a lungă perioadă de dominare a americanilor.
Deși în 2012 Toyota avea un ecart de 460.000 de unități vândute în fața GM, acest s-a redus la 270.000 de vehicue în 2013, având în vedere creșterea mai mare al grupului american, de 4%. Totodată, vânzările grupului VW au înregistrat un avans și mai important, de aproximativ 5%. La nivel regional, VW este lider în China, iar GM domină piața din SUA. Pentru 2014, Toyota estimează că numărul de vehicule comercializate va crește cu 3,2%, la 10,32 milioane.
Toyota FT-1 Concept ar putea prefigura un supercar de serie
Pe lângă faptul că și-a păstrat poziția de lider la vânzări, Toyota se pare că a reușit să obțină profituri semnificativ mai mari față de GM și VW. Pe de altă parte, confruntarea se anunță din ce în ce mai interesantă, având în vedere revenirea puternică a GM în SUA și extinderea hotărâta pe care VW o desfășoară în China și SUA.