Home ȘtiriProiecte secrete Urmașul lui Lamborghini Aventador va fi un PHEV cu motor V12 aspirat

Urmașul lui Lamborghini Aventador va fi un PHEV cu motor V12 aspirat

de Răzvan Măgureanu
Stephan Winkelmann Lamborghini Aventador

Lamborghini Aventador nu renunță la V12 dar pentru a face față normelor de emisii va avea un sistem PHEV cuplat la un motor V12. Fostul și actualul șef al lui Lamborghini, Stephan Winkelmann, a confirmat acest lucru într-un scurt interviu realizat de colegii de la auto motor und sport. 

Stephan Winkelmann a fost președinte și CEO al Automobili Lamborghini S.p.A. din 2005 până în 2016. În martie 2016, Winkelmann a fost numit director general al Quattro GmbH (în prezent Audi Sport GmbH) iar la începutul lui 2018 a preluat funcția de președinte la Bugatti Automobiles S.A.S. La 1 decembrie 2020, s-a întors la Lamborghini în calitate de președinte și CEO, succedându-i lui Stefano Domenicali, dar a păstrat și funcția de președinte la Bugatti până în octombrie 2021.  Colegii de la auto motor und sport au stat de vorbă cu fostul și actualul șef al lui Lamborghini.

Veți crește producția datorită cererii mari sau acest lucru ar putea pune în pericol exclusivitatea mărcii?

Am crescut deja capacitatea de producție de două ori de la începutul anului 2021. Între timp, avem trei serii de modele în loc de două înainte. În plus, producem întotdeauna puțin mai puție mașini decât cererea, așa că nu cred că exclusivitatea este pusă în pericol. Pur și simplu sunt din ce în ce mai mulți oameni care își permit un Lamborghini de la o vârstă fragedă.

Clienții Lamborghini sunt acum relativ tineri, având în prezent în jur de 45 de ani. În China, vârsta cmedie a clientului de Lamborghini este chiar sub 40 ani. Analizele de piață arată că, în 2025, clienții noștri vor avea în medie sub 40 de ani oriunde pe glob. Cu toate acestea, continuăm să producem mai puțin decât cere piața. Anul trecut, am produs 8.400 de unități pe o piață totală de aproximativ 70 de milioane de vehicule, așa că exclusivitatea nu este deloc în pericol.

70 de milioane mașini reprezintă de fapt piața totală, dar segmentul de lux în care activează Lamborghini este mult mai mic. Dar tocmai aici exclusivitatea este extrem de importantă, nu-i așa?

Desigur, nu încercăm să atingem vârfuri maxime de producție pentru că dorim să ne păstrăm exclusivitatea și valoarea reziduală. În afară de aceste aspecte, ne străduim să avem o creștere constantă dar controlată.

În același timp, pregătiți electrificarea mărcii care va culmina cu primul model complet electric al mărcii  în 2028. Cum vedeți această schimbare?

Pe de o parte, avem clienți mai tineri care se așteaptă cu siguranță ca Lamborghini să fie mai preocupat de sustenabilitate. Pe de altă parte, aceștia se așteaptă, de asemenea, ca performanțele modelelor Lamborghini să nu aibă de suferit. Suntem foarte încrezători în această privință. Vedeți, toată lumea știe că noul Lamborghini Aventador va fi un Plug-In hibrid cu motor V12 aspirat, dar aproape nimeni nu l-a văzut. Cu toate acestea, am primit deja numeroase comenzi.

Electrificarea înseamnă inițial costuri mai mari atât pentru producător, cât și pentru client. Joacă acest lucru un rol pentru clienții dumneavoastră?

Prețul joacă întotdeauna un rol pentru că nu trăim într-o lume fantastică. Ne orientăm în funcție de produsele concurenței. Este clar că prețurile nu se îndreaptă cu adevărat spre o creștere exponențială. Așa că nu sunt îngrijorat de asta.

Ați anunțat succesorul lui Huracán pentru 2024, dar modelul soră a lui Audi, R8, nu va avea un succesor. Înseamnă oare că Lamborghini se emancipează și mai mult de Audi? Va trece complet peste subiectul motorsportului pentru clienți?
Mai ales în ceea ce privește electrificarea, Lamborghini va beneficia din ce în ce mai mult de pe urma grupului VW. Acesta va reprezenta un salt uriaș pentru brandul nostru. Iar Urus este un exemplu pentru electrificare (Urus va primi un sistem PHEV în 2024 – n.red.). În ceea ce privește motorsportul pentru clienți,  de zece ani avem un mare succes în acest domeniu, atât cu Huracán Supertrofeo, cât și cu GT3. Platforma pe care o creăm acum pentru succesorii lui Lamborghini Huracán și Lamborghini Aventador este mai exclusivistă și mai puțin legată de o marcă a grupului. Cu Huracán păstrăm încă cooperarea cu Audi, ceea ce ne ajută în special la trenul de rulare. Însă pe de altă parte, vom continua să lucrăm în strânsă colaborare cu grupul VW.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.