Aston Martin ne face o surpriză plăcută în prag de sărbători, în stil Cosworth. McLaren a decis că este cazul să ofere fanilor și un smartphone. Volvo Trucks se pregătesc de munca automatizată, iar Porsche ne vorbește de cele mai rapide modele stradale ale sale.
Britanicii, împreună cu partenerii lor tehnici de la Cosworth, ne-au prezentat în sfârșit detalii concise despre „inima” hypercar-ului Valkyrie – V12-le nou nouț de 6,5 litri și 1000 CP. Probabil ați mai văzut motoare de cilindree mare și cu puteri spectaculoase – însă acelea erau toate supraalimentate. Aston Martin și Cosworth au ales, în schimb, puritatea, eleganța și emoția generată de un sistem de combustie internă aspirat natural! Iar compania are dreptate în a-l numi o „capodoperă absolută” – cu o putere specifică de 153,8 CP per litru, atinsă la o turație de avion de acrobație: 10.500 rpm, cu pragul maxim atins de motorul Cosworth situat la 11.100 rpm!
Și să nu uităm, Valkyrie nu este un model de competiție, ci unul omologat stradal – care va respecta normele de poluare în vigoare… Cuplul maxim este și el impresionant – 740 Nm, la 7000 rpm, asistat de încă misteriosul sistem hibrid pe baterii. Cu ajutorul tehnologiilor și materiilor prime importate direct din F1, motorul cântărește doar 206 kg. Un exemplu sugestiv: arborele cotit a fost realizat dintr-o singură bucată de oțel de 775 mm lungime și 170 mm diametru. Aceasta, după nu mai puțin de șase luni, a pierdut 80% din material în procesul de producție – rezultatul fiind un vilbrochen cu 50% mai ușor decât cel utilizat pentru Aston Martin One-77. Și motorul acestuia a fost produs tot cu ajutorul Cosworth – o perioadă fiind și cel mai puternic propulsor aspirat natural din lume.
McLaren a luat aminte de la alte colaborări de renume între producători premium și companii din zona tech și a decis că este timpul pentru a oferi propriul smartphone dedicat clienților și fanilor săi. Evident, constructorul britanic nu s-a apucat de produs telefoane mobile – ci a încheiat un parteneriat cu un nume în vogă al momentului. Astfel, dacă Porsche joacă în liga smartphone cu Huawei, McLaren a decis să ceară ajutorul celor de la OnePlus. Astfel, la timp pentru apropiatele sărbători, doritorii se vor putea dota cu noul OnePlus 6T McLaren Edition – un adevărat supercar între telefoanele inteligente ale momentului.
Fără a fi profesioniști în zona smartphone, este ușor de înțeles că noul OnePlus 6T McLaren vrea să își depășească orice posibil rival la toate capitolele. Astfel, acesta aduce în premieră noua tehnologie Warp Charge 30, un standard proprietar OnePlus, ce asigură o încărcare completă a bateriei în doar 20 de minute. În plus, este unul dintre foarte puținele smartphone-uri din lume cu o memorie integrată de 10 GB RAM, ceea ce îl transformă într-un adevărat chilipir la prețul propus de £649/$699 – telefonul va deveni disponibil în Europa și America de pe 13 decembrie.
Apropo de performanță și tehnologie – dacă simțiți nevoia să vă delectați cu oricare dintre acestea, mai avem propuneri. Porsche ne aduce un nou episod din seria Top 5, de această dată discutând despre cele mai rapide automobile de stradă din istoria sa de 70 de ani. Începem cu actualul 911 Turbo S, cu o viteză maximă de 330 km/h pe locul cinci. Apoi urmează senzaționalul Carrera GT – al său V10 ducând bolidul până la 334 km/h. Legendarul 959 se întoarce pentru a ne aduce aminte câtă nebunie a existat în deceniul 1980 – versiunea 959 S, cu doar 29 de exemplare produse, fiind capabilă de un fantastic prag de 339 km/h. Facem ce facem și dăm iarăși peste 911 GT2 RS, care își adjudecă medalia de argint la 340 km/h. Probabil ați ghicit deja câștigătorul – 918 Spyder, cu un Vmax de 345 km/h.
Volvo Trucks vrea să ne demonstreze că automatizarea vehiculelor a devenit deja o realitate palpabilă. Știam valabilitatea acestui detaliu – cel puțin în sectorul comercial greu – datorită noii generații Mercedes-Benz Actros. În schimb, suedezii au deja în exploatare camioane grele automatizate. Este vorba despre șase vehicule din seria FH16, care își fac treaba singure, fără șofer, pentru compania norvegiană de minerit Brønnøy Kalk AS. Compania a realizat primul test din lume cu vehicule grele automatizate, o importantă bornă de hotar pentru sectorul autonomous – iar noi nu putem decât să privim și să ne minunăm.