Home Știri Vânzările Dacia au atins un record în 2023 cu 658.321 unități

Vânzările Dacia au atins un record în 2023 cu 658.321 unități

de Răzvan Măgureanu
Vânzări Dacia în 2023

Vânzările Dacia au atins un record în 2023 cu 658.321 unități vândute dintre care 562.890 unități în Europa. Marca românească a ajuns la o cotă de piață incredibilă în Europa de 4,3%, comparativ cu 0,8% în 2005.

Nicio marcă nu a avut o ascensiune atât de constantă precum marca românească Dacia. Brandul achiziționat de Renault a crescut de la o cotă de piață de 0,8% în 2005 (primul an de producție complet al primului model produs sub umbrela Renault, Logan) la 4,3% în 2023 (4,2% în 2022).

Pe piața de vânzări către clienți particulari, Dacia are o cotă de piață și mai mare, de 8,3% (+0,7% față de 2022), ceea ce o clasează pe locul al doilea în Europa la acest capitol.

Vânzările Dacia s-au cifrat la 658.321 vehicule în 2023 dintre care 562.890 în Europa, înregistrând o creștere de 17,4%, în condițiile în care piața europeană a crescut cu numai 13,9%.

Dacia Sandero continuă să fie cel mai vândut model către clienții particulari în Europa, menținând această poziție începând cu anul 2017. Vânzările totale ale modelului s-au ridicat la 269.899 unități, în creștere cu 17,6% față de anul precedent.

Cu 200.633 unități vândute (+1,7% față de 2022), Dacia Duster își menține poziția pe podiumul celor mai vândute modele SUV de pe piața europeană deși 2023 a fost ultimul an al actualului ciclu de viață.

Dacia Jogger își continuă evoluția ascendentă și se clasează pe prima poziție în Europa în clasamentul modelelor de clasă compactă, cu cele mai mari vânzări către persoanele fizice, cu 94.095 unități în 2023, o creștere de 65,6%.

Cu 61.803 unități vândute în total, Dacia Spring este în creștere cu 26,4% față de 2022 și își menține poziţia a treia în topul celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.

Anul 2024 va fi marcat de lansarea noii generații Dacia Duster, care va putea fi comandată din martie 2024 moment în care va fi operațional și configuratorul pe site-ul Dacia și vom afla care sunt în detaliu prețurile opționalelor.

Deși noul Duster s-a scumpit cu 11-15% funcție de versiune, directorul de marketing al Dacia Xavier Martinet, ne-a declarat într-o convorbire online că este încrezător că Duster își va menține poziția pe podiumul celor mai bine vândute SUV-uri din Europa datorită faptului că vine cu o nouă platformă și cu noi tehnologii care reprezintă mai mult decât creșterea de preț. Martinet spune că noul Duster oferă mai mult “Value for money” decât fosta generație și că reprezintă în continuare cel mai bun raport preț/calitate din segment.

De asemenea, în vara lui 2024 începe comercializarea lui Dacia Spring facelift care va beneficia de un design interior și exterior nou. De aceea, ne așteptăm ca Spring să primească tabloul de bord digital de 67 inchi și sistemul multimedia cu display wide de 10 inchi de la Dongfeng Nano Box, modelul paralel produs în China de Dongfeng.

Xavier Martinet nu a dorit să facă estimări de preț, dar ne așteptăm la o scădere masivă de preț, deoarece multe state au tăiat complet subvențiile de preț, iar alte state, de exemplu Franța, nu le mai oferă pentru mașinile electrice produse în China. S-a limitat la a preciza că va fi poziționată pe piață în funcție de competitorii noi care vor apărea.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.