Vânzările Mercedes au scăzut cu doar 3% în 2024, în ciuda climatului economic și politic complicat. Iar al patrulea trimestru din 2024 a mai salvat situația cu o creștere de 1%. În schimb, vânzările de modele electrice au scăzut cu 23% și reprezintă mai puțin de 10% din totalul vânzărilor.
În ciuda climatului economic și politic complicat din cauza agresiunii Rusiei în Ucraina și a scăderii cererii în Europa și China, divizia de automobile Mercedes-Benz a încheiat anul 2024 în scădere cu doar 3% față de 2023. Astfel, Mercedes a vândut 1.983.400 de unități în 2024, în scădere cu 3% față de 2023.
În schimb, vânzările de modele electrice au scăzut cu 23%, la doar 185.100, reprezentând mai puțin de 10% din totalul vânzărilor. De asemenea, vânzările de modele electrice și PHEV au scăzut cu 9%, la 367.600 de unități.
Vânzări pe segmente
Vânzările diviziei Top-End au scăzut dramatic, cu 14% în 2024, la 281.500 de unități, din cauza cererii reduse pentru modelele electrice de lux EQS și EQS SUV și a vânzărilor în scădere ale Clasei S. Cu toate acest
ea, S-Class a rămas cea mai bine vândută limuzină de lux din lume, cu o cotă de piață de aproximativ 50% în aproape toate regiunile relevante. Scăderea cererii pentru modelele de lux în China este o altă cauză a regresului.
Situația vânzărilor în segmentul Top-End ar fi fost și mai slabă, dar trimestrul al patrulea din 2024 a salvat situația. Vânzările din trimestrul patru din 2024 au crescut cu 34%, ajungând la 82 800 de unități. Mercedes Clasa G a înregistrat cel mai bun trimestru al său din istorie după lansarea modelului cu facelift și a versiunii electrice. Vânzările Mercedes-AMG au înregistrat, de asemenea, o revenire în trimestrul 4 2024 datorită modelelor Mercedes-AMG GT și Mercedes-AMG GLC.
Vânzările diviziei Core au crescut spectaculos, cu 6%, la 1.167.100 de unități în 2024, datorită cererii în creștere pentru noile modele Clasa E și GLC. Trimestrul 4 a contribuit substanțial la această creștere cu un avans de 10%.
În schimb, vânzările din divizia Entry au scăzut și ele cu 14%. Mercedes a vândut 534 800 de unități în 2024 din familia A/B/GLA/GLB/CLA, care va schimba generația și va reduce numărul de modele de la 7 la 4. Mercedes Clasa A, Clasa B și Clasa A sedan nu vor avea succesor. În primăvara anului 2025, CLA va debuta într-o versiune electrică, urmată de versiuni mild hybrid în 2026. Viitorul GLB este, de asemenea, în teste.
Vânzări pe regiuni
Singura piață care a crescut în 2024 a fost America de Nord. Mercedes a vândut 365.400 de unități în America de Nord, reprezentând o creștere de 8%. Din nou, trimestrul 4 a fost foarte prolific, cu o creștere de 11% (100.800 de unități). SUA a reprezentat majoritatea vânzărilor în America de Nord, cu 324.500 de unități, o creștere de 9%.
Alte regiuni ale lumii au înregistrat scăderi. Vânzările Mercedes au scăzut cu 7% în Asia, la 892.100 de unități, din cauza unei scăderi de 7% pe piața chineză, la 683.600 de unități. Vânzările au scăzut și în Europa cu 3%, la 641.800 de unități, din cauza unui declin de 9% pe piața germană, unde au fost vândute 213.500 de unități în 2024.
Q4 2024 | Variație Q4 2023 | 2024 | Variație2023 | |
Mercedes-Benz Cars | 520.100 | 1% | 1.983.400 | -3% |
– din care electrice | 49.200 | -26% | 185.100 | -23% |
– din care electrice și PHEV | 110.200 | -11% | 367.600 | -9% |
Vânzări Mercedes pe segmente | ||||
Top-End | 82.800 | 1% | 281.500 | -14% |
Core | 308.400 | 10% | 1.167.100 | 6% |
Entry | 129.000 | -15% | 534.800 | -14% |
Vânzări Mercedes pe regiuni | ||||
Europa | 165.800 | -5% | 641.800 | -3% |
– din care Germania | 63.800 | 4% | 213.500 | -9% |
Asia | 229.600 | 1% | 892.100 | -7% |
– din care China | 171.400 | 3% | 638.600 | -7% |
America de Nord | 100.800 | 11% | 365.400 | 8% |
– din care SUA | 88.300 | 8% | 324.500 | 9% |
Restul lumii | 24.000 | 11% | 84.100 | 4% |
* Top-End: Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-Class, S-Class, GLS, EQS și EQS SUV
* Core: C și E-Class, GLC, GLE incluasiv EQE and EQE SUV
* Entry: A-Class, B-Class, CLA, GLA, GLB, EQA, EQB, smart