Încă de acum doi ani, Tesla promitea un facelift, sub numele de cod Juniper, la cel mai vândut model al său, Tesla Model Y. Acum, Tesla a publicat primele informații și date tehnice oficiale pe site-ul tesla din China. Nu este clar dacă același design va fi adoptat și pentru Europa.
Odată cu faceliftul lui Model 3 prezentat în toamna lui 2023, era clar că Model Y va fi primi și el un upgrade similar. Planul inițial era ca faceliftul să debuteze în cursul lui 2024 dar cum se întâmplă de obicei la Tesla, tot ce este anunțat apare cu întârziere. Este și cazul faceliftului lui Tesla Model Y care a fost prezentat abia acum și fără vreun anunț oficial.
Pur și simplu a apărut pe versiunea chinezească a site-ului tesla cu fotografii și date oficiale.
Deoarece Tesla Model Y și Model 3 sunt înrudite tehnic, ne așteptam ca și designul să fie asemănător numai că Elon Musk ne-a făcut din nou o surpriză și Tesla Model Y are un design complet diferit de al lui Model 3 facelift. Astfel, Tesla Model Y facelift ăpreia designul cu luminile de zi subțiri de la Cybertruck și pare că farurile cu faza lungă și scurtă sunt montate mai jos, la fel ca și la pick-up-ul Cybertruck. Inserțiile negre din stopuri unite de banda LED de culoare roșie îi conferă un look nou.
Tesla nu ne spune nimic despre trenul de rulare, care în cazul lui Model 3 a fost revizuit semnificativ și oferă un confort net superior. De asemenea, ca și în cazul lui Model 3 ne așteptăm la o calitate de fabricație mai bună.
Tesla Model Y facelift măsoară 4.797 mm în lungime, 1.920 mm în lățime și 1.624 mm în înălțime, în timp ce ampatamentul este de 2.890 mm. În comparație cu modelul anterior, noul model este cu 47 mm mai lung și cu 1 mm mai îngust. De asemenea, Tesla spune că Cx-ul este mai bun fără a da însă detalii.
Interior cu iluminare ambientală și jocuri de divertisment
Interiorul revizuit preia unele din modificările aduse la Model 3 dar vine și cu câteva inovații. Astfel, iese în evidență banda de iluminare ambientală care încadrează întregul interior și creează o atmosferă luminoasă. Pasagerii din spate au acum un ecran tactil de 8 inchi amplasat în spatele cotierei centrale față care nu numai că oferă divertisment, dar oferă și diferite jocuri– inclusiv un joc de curse în stilul „Mario Kart”.
De asemenea, Tesla promite o mai bună izolare fonică și un confort îmbunătățit.
Interfața centrală cu utilizatorul rămâne neschimbată, cu un display de 15,4 inchi pentru sistemul multimedia, care domină planșa de bord minimalistă și pe care sunt concentrate practic toate comenzile. Din primele fotografii, pare că Model Y nu a apelat la soluția extremă de la Model 3 de a renunța la maneta de semnalizare. Să fi ținut seama Musk de criticile aduse la Model 3? Opțional, Tesla Model Y are un sistem audio cu 17 difuzoare, două subwoofere și două amplificatoare.
Două versiuni în China
Tesla Model Y este oferit în China în două versiuni: tracțiune spate și integrală.
Modelul cu tracțiune spate are un motor de 299 CP la puntea spate alimentat de la o baterie Li-fosfat de fier de 62,5 kWh furnizată de CATL, care îi conferă o autonomie conform ciclului chinezesc CLTC de 593 km, cu 39 km mai mult decât vechiul model, datorită unui consum mai redus, de 11,1 kWh/100 km (-1,1 kWh/100 km față de vechiul model).
Modelul cu tracțiune integrală are un motor în spate de 264 CP și unul în față de 186 CP care oferă 450 CP în total. Motoarele sunt alimentate de o baterie Li-Ion de 78,4 kWh ce îi conferă o autonomie CLTC de 719 km, o creștere de 31 km față de modelul anterior. Consumul de energie anunțat este de 13,4 kWh/100 km.
În China nu se oferă și versiunea Long Range cu un singur motor la puntea spate.
După facelift, prețurile lui Tesla Model Y au crescut ușor. Model Y tracțiune spate costă echivalentul a 34.255 euro (+5,44%) în timp ce versiunea cu tracțiune integrală costă echivalentul a 39.455 euro (+4,33%).