Home Modele noi Oficial: Noua Mazda6e, electrică, până la 552 km autonomie

Oficial: Noua Mazda6e, electrică, până la 552 km autonomie

de Dan Damian
Mazda6e

În cadrul Salonului Auto de la Bruxelles, Mazda a prezentat primele detalii despre noua Mazda6e, oferită cu două versiuni de baterii.

Mazda are mult de recuperat în segmentul mașinilor electrice. Constructorul japonez are doar un singur model până acum, MX-30, care oferă însă autonomie de 200 km. De asemenea, Mazda a venit și cu o versiune cu range extender (sub forma unui motor Wankel) pentru MX-30. În rest, doar electrificare pe modelele CX-60 și CX-80 (PHEV) plus Mazda2, hibridă, de fapt doar o Toyota Yaris rebranduită.

Mazda6e

Acum, însă, la Salonul Auto de la Bruxelles, Mazda a prezentat primul său model EV cu performante actuale. Vorbim despre noua generație Mazda6, care are doar propulsie electrică. Se numește Mazda6e și reprezintă a patra generație a acestui model de clasă medie. De altfel, a treia generație Mazda6, a cărei producție s-a oprit în luna noiembrie a anului trecut, era produsă deja de 12 ani, având aproape de două ori durata de viață normală a unei mașini din acest segment.

Noua Mazda6e este desenată conform conceptului Authentic Modern, spune constructorul japonez. Are grila mare, închisă, dar care nu face corp comun cu caroseria și este vopsită în altă culoare. Evident, punctează, la ideea de eleganță și sportivitate. Partea inferioară a grilei are un sistem de luminare care o face să pară că plutește, dar care indică, în același timp și nivelul de încărcare a bateriei. La partea din spate, unde vedem stopurile rotunde, cu LED, unde printr-o bandă tot LED, observăm că Mazda6e este, de fapt un hatchback, pentru că are hayon. În continuarea unei este un eleron mobil, care se ridică automat la peste 90 km/h, dar poate fi ridicat și din meniul sistemului multimedia.

Mazda6e

Modelul nipon este desenat pe ideea unui coupe cu 4 uși, cu spatele foarte plonjat, care măsoară 4.921 mm lungime, 1.890 mm lățime și 1.491 mm înălțime. Ampatamentul este destul de generos la cei 2.895 mm. Capacitatea portbagajului este însă destul de mică pentru asemenea dimensiuni exterioare, doar 330 litri, cărora li se adaugă cei 70 litri ai frunk-ului.

Important de precizat! Mazda6e este, de fapt, același model cu Mazda EZ6, care se vinde de cam 6 luni în China. Atunci nu se știa că EZ6 se va comercializa și în afara Chinei, acum Mazda a hotărât să-l aducă și în Europa, sub un nume deja cunoscut.

Mazda6e

La interior, japoneziispun că noul model oferă o ambianță aparte, orientată către confort și atmosferă premium. Scaunele din față. cu tetiere integrate sunt standard, opțional se oferă plafon panoramic, iar tapițeria este fie din piele artificială, fie din piele Nappa. La nivel de infortainment, Mazda intră într-o nouă eră cu acest model: era actuală. Tabloul de bord digital, de 10,2 inchi, afișează informațiile de bază, iar cel central, stil floating, de 14,6 inchi este reponsabil cu mai multe infirmații și cu infotaintment-ul. Multe lucruri se pot ajusta de aici, pentru că Mazda – unul dintre puținii constructori acre oferă încă ajustarea climatizării cu butoane fizice – a făcut curățenie completă pe consola centrală: nici un buton fizic, nici măcar levier pentru comanda transmisiei. Un alt display, plasat în spate, le permite pasagerilor să opereze a treia zonă de climatizare, să deschidă plafonul panoramic și să schimbe poziția scaunelor față (când mașina este oprită).

Mazda6e

De asemenea, există un Head-up Display cu realitate augmentată. Sistemul de sunet este un SonyPRO, cu 14 difuzoare. O altă premieră constă în faptul că noua Mazda6e vine cu control prin gesturi.

Două baterii și o controversă

Mazda6e a fost anunțată cu opțiunea a două baterii. În orice situație are un singur motor, iar puntea motoare este cea din spate. Versiunea standard are baterie de 68,8 kWh, motor de 258 CP și 320 Nm, iar autonomia oficială este de 479 km. Cu acest motor, Mazda6e accelerează până la 100 km/h în 7,6 secunde și atinge un maxim de 175 km/h. Bateria se încarcă la un maxim de 200 kW, astfel că încărcarea 10 la 80% durează 22 minute.

Mazda6e

Mai sus există versiunea Mazda6e Long Range, care vine cu o baterie de 80 kWh, caz în care autonomia urcă până la 552 km. Motorul acesteia dezvoltă 245 CP, același cuplu (320 Nm), iar performantele dinamice sunt tot pe acolo: aceeași viteză maximă și 0,2 secunde mai puțin pentru accelerația 0 – 100 km/h. Problema acestei versiuni este că se încarcă la doar 95 kW, (deși aceasta este cea mai potrivită distanțelor lungi) complet atipic pentru nivelul actual al industriei și extrem de puțin pentru această capacitate – pe când bateria mai mici se încarcă de două prin mai repede. De aceea încărcarea de la 10 la 80% a bateriei mari durează 45 de minute. În cazul ambelor versiuni, încărcarea la AC se face cu maxim 11 kW.

Mazda6e va ajunge în showroom-urile europene în vara acestui an.

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.