Prezentarea mărcii ŠKODA la Salonul Auto Shanghai din 2017 (19 – 28 aprilie) este caracterizată de noutăţi electrice: odată cu studiul Vision E, compania îşi prezintă prima perspectivă asupra viitorului mobilităţii individuale. Coupe-ul SUV cu cinci uşi are un design emoţional, o autonomie pur electrică de până la 500 de kilometri şi îndeplineşte cerinţele nivelului 3 conform standardelor pentru condusul autonom. ŠKODA urmăreşte intens electrificarea gamei sale de modele şi până în 2025, va oferi cinci modele pur electrice în diferite segmente.
Cu o lungime de 4.645 mm, o lăţime de 1.917 mm şi înălţimea de 1.550 mm, ŠKODA Vision E este o prezenţă puternică pe şosea. Graţie ampatamentului mare, de 2.850 mm, precum şi a consolelor scurte, atât în faţă, cât şi în spate, designerii au creat un interior extrem de spaţios – după cum ne-a obişnuit deja ŠKODA. La conceptul orientat spre viitor, poziția ridicată a scaunelor, caracteristică modelelor SUV, precum şi spaţiul generos, sunt combinate cu caracteristici de coupe: silueta dinamică şi linia plafonului care coboară uşor spre spate.
Datorită puterii de 225 kW a sistemului, ŠKODA VISION E accelerează instantaneu şi dinamic. Viteza maximă este de 180 km/h. Bateriile litiu-ion puternice şi recuperarea optimă, permit o autonomie de până la 500 de kilometri. Datorită managementului inteligent, cele două motoare electrice interacţionează cu eficienţă maximă şi antrenează toate cele 4 roţi ale prototipului ŠKODA VISION E. Tracțiunea pe faţă şi cea de pe spate sunt astfel echilibrate încât să asigure un nivel maxim de stabilitate, dinamism şi siguranţă.
Cu VISION E, ŠKODA oferă o primă impresie asupra condusului autonom care va urma în curând. Conform celor mai noi studii, circa 15 % dintre toate maşinile noi s-ar putea deplasa complet autonom până în 2030. Concept-car-ul ŠKODA VISION E respectă normele pentru nivelul 3 al condusului autonom: poate să funcţioneze independent în ambuteiaje, poate auto-pilota pe autostrăzi, îşi poate menţine banda de rulare sau poate evita obstacole, poate depăşi, căuta independent locuri libere de parcare şi poate parca şi ieşi de pe locuri de parcare în mod autonom. Pentru aceasta, diferiţi senzori, cu arii de acoperire diferite, plus numeroase camere video monitorizează constant situaţia din trafic.
Strategia de mobilitate electrică
Electro-mobilitatea joacă un rol principal în strategia de creştere globală a companiei. ŠKODA îşi dezvoltă propriile concepte auto cu propulsie pur electrică, pornind de la platforma MEB a Grupului.
Electrificarea gamei de modele ŠKODA va începe deja din 2019, odată cu lansarea modelului ŠKODA SUPERB cu propulsie hibridă plug-in. Primul automobil pur electric de serie al mărcii ŠKODA va fi lansat la scurt timp după aceea, în 2020. Până în 2025, marca îşi va extinde gama până la 5 automobile pur electrice, în diferite segmente.