Xiaomi, producătorul chinez de electronice, vrea să producă propria gamă de mașini electrice și inteligente, debutul primului prototip fiind programat chiar în acest an.
Gigantul chinez a anunțat încă de anul trecut că pune bazele unei noi divizii, care se va ocupa cu proiectarea și producția de mașini electrice. Nu este clar dacă va exista un parteneriat cu alt constructor (chinez), dar este foarte probabil ca Xiaomi să-și asume tot ce înseamnă acest nou business. Cert este că producătorul chinez are resursele financiare pentru asta. Chinezii au și anunțat că investesc 10 miliarde de dolari, pe parcursul următorilor 10 ani, numai pentru producția de mașini.
Decizia nu este surprinzătoare, la modul general. Marii producători de electronice sunt tot mai tentați să între în acest domeniu pentru că mașinile electrice, dincolo de faptul că reprezintă viitorul mobilității individuale și nu numai, sunt mult mai simple la nivel tehnic, dar mai complicate din punct de vedere al electronicii, adică exact domeniul pe care-l stăpânesc cel mai bine companiile de tehnologie electronică.
În plus, Xiaomi a cumpărat deja compania DeepMotion, care se ocupă cu implementarea inteligenței artificiale pe modelele electrice, în ideea de autonomie completă.
Ce ar putea face Xiaomi? Berline și SUV-uri, al căror preț va varia între 100.000 și 300.000 yuan, adică 12.500 și 37.000 euro. Este limita de preț pentru care, în China, se acordă subvenții, iar Xiaomi vrea să se concentreze pe această piață, într-o primă fază. După ce se impune pe piața locală, Xiaomi ia în calcul și distribuția pe alte piețe, în afara Asiei.
Deocamdată, problema este că producătorul chinez nu are o uzină, dar se pare că vrea să construiască una lângă Beijing, cu o capacitate maximă de 300.000 de unități anual.
Până atunci, cu suportul celor de la Shanghai HVST Automobile Design, Xiaomi a dezvoltat un prototip, pe care îl va prezenta în acest an, urmând apoi să înceapă testele. De altfel, Lei Jun, CEO Xiaomi a anunțat într-o primă fază 140 de modele autonome pentru teste pe tot cuprinsul Chinei, asta după ce producătorul de electronice a cumpărat compania Shendong Technology, un start-up specializat pe autonomous driving.
Producția de serie ar trebui să înceapă în 2024.