Home ȘtiriInfrastructură18 euro pe oră parcarea în Paris pentru mașini mai grele de 1,6 tone

18 euro pe oră parcarea în Paris pentru mașini mai grele de 1,6 tone

de Răzvan Măgureanu
i Hydrogen Next, ventilatoare Ford și Paris Motor Show

Primarul socialist al Parisului, Anne Hidalgo, a pus gând rău SUV-urilor dar și mașinilor electrice și va taxa drastic ora de parcare în Paris pentru mașinile ce depășesc 1,6 tone. 

Primarul Parisului, Anne Hidalgo, a organizat un referendum pentru a vota suprataxarea orei de parcare pentru mașinile mari și grele. Însă din cei 1,3 milioane de cetățeni chemați la vot s-au prezentat doar 6% și dintre aceștia 54,5% au votat în favaorea acestei măsuri.

Inițial, măsura a fost îndreptată împotriva SUV-urilor dar este foarte greu de definit ce înseamnă SUV mai ales că în ultimul timp au apărut o serie de crossovere care sunt o combinație de break și SUV. Și atunci s-a luat în calcul criteriul greutății. Astfel, orice mașină cu motor termic sau hibrid cu o masă de peste 1,6 tone și orice mașină electrică cu o masă de peste 2 tone vor plăti tarif tripul de parcare: 18 euro în loc 6 euro pe oră în centru și 12 euro în loc 4 euro pe oră la periferie. În viitor, 6 ore de parcare în centrul Parisului vor costa 225 euro în loc de 75 euro.

Cum vor fi identificate mașinile cu motor termic mai grele de 1,6 tone și cele electrice mai grele de 2 tone? Monitorizarea va fi realizată de un sistem de camere care scanează numerele de înmatriculare a vehiculelor și compară masa lor cu datele tehnice stocate în certificatele de înmatriculare.

Bineînțeles, această taxă nu se va aplica în parcările private și în garaje. Pentru moment, taxa se va aplica doar celor ce vizitează Parisul, nu și parizienilor.

De asemenea, Parisul are în plan reducerea limitei de viteză pe “Peripherique”. Imediat după Jocurile Olimpice, limita va fi redusă de la 70 la 50 km/h. Culoarul Olimpic care este de fapt o bandă rezervată transportului sportivilor care vor participa la Olimpiadă, va rămâne și după Jocurile olimpice și va fi utilizată pentru transportul public. Viteza pe centura veche de 50 ani a fost redusă gradual în ultimii ani, de la 90 la 70 km/h. După Olimpiadă se va reduce la 50 km/h ziua și 60 km/h noaptea.

Nu doar Parisul, ci și Lyon, Bordeaux și Grenoble au în plan măsuri asemănătoare.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.